27.3.11

Sneltoetsen

Ik wilde een adressenlijst in Word maken op basis van een databank in Access. No big deal, ware het niet dat na de samenvoeging geen hyperlinks op de e-mailadressen en URL’s zaten. Ik had geen zin om ongeveer 600 maal met Ctrl+C en Ctrl+V de hyperlinks in te voegen. Ik haat bandwerk. Dus probeerde ik tot groot jolijt het volgende. Met Ctrl+A selecteerde ik de volledige adressenlijst in Word. Ctrl+K plaatste in één gracieuze beweging alle hyperlinks netjes op zijn plaats. 
Enthousiast tikte ik op Ctrl+N zodat een maagdelijk Word-document aan de oppervlakte ontsproot. Ik schreef mijn eureka-ervaring op, archiveerde hem netjes met Ctrl+S in de Georgina-map om als een bliksemschicht te verdwijnen met Ctrl+W.

1 opmerking:

[muggenbeet] zei

G+Shift is ook een lekkere toets.