24.3.11

In deze rok

Help mij, schrikgodin der kilogrammen! Wee mij! Het is zo ver. Je kan er niet meer naast kijken. Mijn maatje 36 is verdwenen. Op 7 maanden tijd ben ik 15 kilo aangekomen. Hoeveel maanden zal het vergen om terug 15 kilo te laten wegsmelten?
Volgens sommigen zit ik gewoon in de blokjaren maar ik weet wel beter...
Ziehier een lijst met redenen en oplossingen:

  1. Ik heb vaarwel gezegd tegen wie mij leegzuigt. Oplossing: geen sprake van.
  2. Ik ben gestopt met mezelf weggeven zonder iets terug te krijgen. Oplossing: nooit meer.
  3. Ik ben gestopt met lopen. Oplossing: dringend loopmaatje zoeken.
  4. Ik heb stress buitengesloten. Oplossing: koffie?
  5. Ik ben gelukkig. Oplossing: coke?
  6. Ik geniet van het leven. Oplossing: alcohol?
  7. Ik ben tot rust gekomen. Oplossing: paddo's?
  8. Ik slaap terug als een roosje. Oplossing: vroeger opstaan?
  9. Ik eet terug graag. Oplossing: hypnose.
  10. De man in mijn leven heeft een katalysator effect op de negen vorige redenen. Oplossing: niet wenselijk.
Ja, ja, mijn gat is te dik in deze rok. Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik ooit nog eens zo gelukkig was als tegenwoordig.

8 opmerkingen:

elke zei

3 lijkt mij een aanlokkelijk idee eigenlijk, hoewel ik vanaf nul moet starten. Maar we wonen wel vlak bij elkaar nu, dus ver moeten we niet (huhu) lopen. Voer voor morgenavond. Als ik je nog herken tenminste ;-)

(ik ben er 6 kwijt trouwens)

Liza zei

Misschien was je een paar maanden geleden wel 15 kilo te licht en ben je nu net op het juiste niveau aanbeland? Dat zou nog es een oplossing zijn zeg.

dP zei

Als die kilo's zich op de BBB-zone gezet hebben, kan 't niet anders dan héél mooi zijn. ;-)
Blij voor je!! :-x

MELANCHOLIA zei

Geen paniek. Weer zachtjes aan beginnen lopen is het overwegen waard. Ik vind het fantastisch voor je dat je supergelukkig bent!

Katrien S zei

Dat geluk straal je uit ook. Echt waar!
En je mag gaan lopen met Elke maar misschien kun je met mij gaan zwemmen?
:-*

[muggenbeet] zei

waar blijven de foto's? Volstaat mijn 17-inch scherm? :)

Dat 'leegzuigen', via welk knopje of sjepapke gebeurt dat eigenlijk?

janienbenaets zei

Jij je kilo's, ik mijn melkwitte benen, kijk hoe ze afsteken tegen die modische literaire laarzen van Sofie Van der Ven en Ruth Joos! (En ik die mn privacy zo goed mogelijk wilde bewaren wereldwijd, ha. Beste Georgina, zou ik die post niet beter deleten?! Wat denk jij, hellep!)

http://janienbenaets.wordpress.com/2011/04/09/literaire-laarzen-gespot-op-het-verjaardagsfeest-van-de-inktaap-in-desingel-op-5-april-2011/

Marcel zei

leuk, dat je gelukkig bent. Maar 15 kilo in 7 maanden erbij is een afknapper voor elke man. Het oog wil ook wat, dus laat jezelf niet zo gaan, en voorkom dat hij een vent met een pens wordt, want die raakt hij nooit meer kwijt, en jij raakt er echt wel op uitgekeken. Lullig, maar waar, dus ga weer lopen, sleur hem mee, houd je in met eten, en luister niet naar de mensen die het allemaal wel OK vinden, dat extra gewicht - dat is het niet. Niet stoppen met gelukkig zijn, maar wel met het ondermijnen van dat geluk door vraatzucht.