14.8.10

Op consultatie

Ik was stommelings gevallen en had daarbij mijn linkerknie verwond. Niets bijzonders en het zou wel proper genezen doch na enkele dagen was mijn scharnier ontstoken en drupte er etter uit.
Google adviseerde me slechts één geneesheer binnen de perimeter van 15 km dus met hem moest ik het doen.
Dr. Atanas Banulescu was een ichiater en praktiseerde de modernste geneeswijzen in combinatie met oude Oosterse technieken. In de wachtzaal zaten buiten mezelf en een moeder met baby niemand anders. Dat zou snel vooruit gaan. De baby had orenkoorts, zei de vrouw samenzweerderig maar bezorgd.
De geneesheer zwierde de deur van zijn kabinet open en ontbood mij. Toen ik op de onderzoekstafel lag, sloeg hij net boven mijn ontstoken knie een paar handcimbalen tegen elkaar. Hij herhaalde dit een tiental maal om de vuiligheid af te schrikken en te verdrijven. Toen legde hij een xylofoon op mijn bovenbeen. De vibraties en klanken versterkten het genezingsproces. Ter ontsmetting gebruikte dr. Banulescu Chanel N°5.
De richting van het verband mocht ik kiezen: lateraal of dwars. Op het einde van de consultatie kreeg ik een voorschrift voor zebramelk mee. Zo warm mogelijk drinken om de geneeskrachtige enzymen hun werk optimaal te laten verrichten.
Toen ik opstond, verzocht hij me morgen terug te komen. Want, verzekerde hij me, uw elleboog zal dan gebroken zijn. Ik bedankte hem en zei: tot morgen dan.

2 opmerkingen:

dP zei

Ze maken 't schoonste, grappigste en meest leerzaam theater dat er is.

Katrien S zei

Super!