10.6.10

Balen

Vandaag zit het niet mee. Terwijl ik dit vaststel, staat een grote bonte specht vliegensvlug zijn bek in het gazon te klopboren. Waarom hij dat elke ochtend doet, zal mij worst wezen. Gewoonten leer je niet snel af. Het zou 21 dagen van een mens vergen. Bij vogels een jaar of 21.
Het gaat niet vooruit zo zonder koffie. Toch weiger ik hardnekkig het zwarte spul nog binnen te kappen, te degusteren en alles wat zich daar tussen bevindt.  Ongeveer 6 jaar heeft het me gekost om met koffie te stoppen. Twijfelen en aarzelen tot ik er gek van word maar eens een beslissing valt, kom ik er zelden op terug. Koppigheid of volharding. Het is maar hoe je het bekijkt.
Nee, deze dag valt tegen. Het werk wil niet vlotten. Uit het hoofd delen door 45 wil maar niet lukken. Mijn gele markeerstift kleurt zwart van de inkt die uit mijn printer gespoten wordt. HP Photosmart all-in-one, mijn voeten. Brol, ja. Teleurstellende dossiers. De poetsvrouw die straks rochelend en hoestend in mijn weg komt lopen. De soundtrack van The Lion King die non-stop in mijn hoofd bonkt. Mijn telefoon die ik weiger op te nemen en de mailbox met een stoflaag. Iedereen mag de boom in vandaag.
Bovendien heb ik last van een muishond. Mijn poes is er bang van. Aanvankelijk verwarde ik hem met een rat, pakte mijn spade, sloeg erop maar hij was sterker en slimmer dan dat en koos het hazenpad. Google leerde me dat het geen rat was maar een wezel. Misschien beschermd in zijn soort. Eenduidige informatie hierover vinden, leidde me te ver weg van de hoofdzaak. Ja, ja, ik ken ze ondertussen al goed, de valkuilen van het wereldwijde web. Alsmaar doorklikken op hyperlinks, verblind door schijnbaar interessante informatie en plots kraaien de hanen, fluiten de vogeltjes en is de nacht verdwenen. Daar trap ik niet meer in. Grenzen stellen. Aan mezelf, omgeving, werk en de virtuele wereld. De touwtjes zelf in handen houden. Niet toelaten dat ik een radarwieltje van de machine word.
Ik ben moe. Zo zonder koffie.
Over de eenzaamheid zal ik het vandaag niet hebben. Morgen. Misschien. Ik twijfel nog.

5 opmerkingen:

Christophe zei

Ouch, de koffie moeten laten lijkt voor mij ook een moeilijke taak.
Hoewel ik ook ooit afstand nam van de sigaretten.
Volharding heet dat inderdaad.
Succes!

dP zei

ai :-/

tijdtussendoor zei

Mijn eenzaamheidsgehalte zou ook enorm stijgen zonder mokken vloeibare troost. Bij deze toch veel succes, als je het echt wil!

[muggenbeet] zei

uw poes hoeft zich geen zorgen te maken.

bart zei

wezels zijn inderdaad beschermd. En voor katten inderdaad geen bedreiging zoals muggenbeet al zegt. Voor kippen wordt het wel spannend...