20.1.10

Interferentie


De droogkast maakte klikkende draaiingen. De vlammen likten gretig aan het mirabellenhout. Mijn iPhone interfereerde gedurig met mijn 24" iMac en stuurde trillende geluidsgolven door de werkkamer. Teleurstellend. Het had niets met inkomende oproepen of tekstberichtjes van doen. Waarom belt hij niet? Op de koop toe liep de Facebook interface herhaaldelijk strop. Net nu ik besefte dat de achteloosheid waarmee ik ongegeneerd foto's had gepost mij zuur zou kunnen opbreken.

Niemand hoefde nog maar te vermoeden dat wij elkaar kenden. Laat staan een relatie hadden. Het kon hem zijn carrière kosten en ik slaagde er door oprispingen van de server niet in de gewraakte afbeeldingen te verwijderen. Damn. Mijn glanzend witte computer zoemde. Mijn gestroomlijnde muis klikte er op los in de tevergeefse lus supprimer-chargement-OOps: erreur-supprimer.
Hoe groot was de kans dat minstens 1 van mijn 6896 Facebook-friends de foto's zagen en erger nog, met cmd+shift+4 een screenshot namen? Tussen 1u14 en 1u19. Het tijdsbestek dat de foto's online stonden. De spannendste 5 minuten van alweer een somber en eentonig etmaal.

1 opmerking:

katrien S zei

En ze zijn nog echt weg ook. De interferentie tussen realiteit en fictie. Boeiend. Ik ben blij dat je terug bent, Georgina!