6.5.09

Verrassing van Goedele

Help. Het is zo'n beetje als om 11 uur nog ongewassen in je nachtkledij in huis lummelen. Haren wijzen in elke richting. Adem komt stinkend uit uw mond dankzij koffie en restjes boterham. Je hebt al 2 uren achter je computer gewerkt en grinnikt om alle telefoontjes en e-mails die je in deze ontoonbare toestand pleegde. Weten die anderen veel. Ze denken ongetwijfeld dat je er even dynamisch-netjes als je communicatie uitzag. Leve de technologie.
Tot plots iemand onverwacht aan de voordeur belt. Oeps. Je gluurt even door de jaloezieën om te kijken wie het is. Het is de knappe gescheiden vader van een klasgenootje van je kind. Hij komt vast even langs om die halvelings beloofde frambozenstruikjes te brengen. Hij heeft gezien dat je thuis bent.
Wat ga je nu doen? "Niemand thuis" spelen? Hem kort ontvangen zoals je nu bent? Vlug je pyama uittrekken, hoofd onder de douchekop, badjas aantrekken, opendoen en veinzen dat je net onder de douche zat?
Zo voelt het een beetje vandaag. Georgina wordt vermeld in de Goedele van mei. En ik heb mijn blogvoortuintje niet onderhouden. Alles ligt er tegenwoordig een beetje rommelig bij. Ik weet nog niet goed of ik alles ga omspitten of gewoon bloempjes wil bijplanten. En waar ga ik in hemelsnaam die frambozenstruiken planten?

15 opmerkingen:

elke zei

en hoe kom jij in godsnaam in Goedele tercht?

elke zei

Leuk stukje trouwens (ik moet leren denken vooraleer te posten). Vooral dat van die gescheiden vader. Ik zie het zo voor mij.

Georgina zei

Elke, het straffe is: ik heb het zelf nog niet gezien. Ik kreeg gisteren op Brussels Girl Geek Dinner een gratis exemplaar, maar gaf dat weg aan mijn saccoche omdat ik een abonnement heb. Maar ik heb hem nog niet met de post ontvangen.
Elke, wat zou jij doen? gewoon deur opendoen zoals je erbij loopt op dat moment?

dP zei

Je bent toch gekozen om hoe je bent?!
Afblijven dus! Mensen zien graag euhm ... ongekamd haar enzo, enzo.

Georgina zei

@dP Ik vermoed dat et is omdat ik ooit eens een lovend logje over het magazine schreef. Ik was zwaar bevooroordeeld en las het eerste exemplaar op aandringen van een kameraad waarvan ik verwonderd was dat hij het heel goed vond.
Sindsdien ben ik verkocht.

dP zei

Wel, 'verkocht zijn' is héél vaak wederkerig. Dus blijf ik bij 'afblijven'. ;-)

'k Heb haar onlangs zelf nog vermeld. 't Was geen sneer, maar 'k vrees dat de context mij toch geen vermelding zal bezorgen. :-)))

*gaat op zoek naar het Goedele logje

Patrick zei

Even een pepermuntje in de mond steken en dan gewoon opendoen.
Een man, zelfs een knappe, moet tegen de realiteit kunnen.

Linn zei

Tegen dat je die pyjama uitgetrokken hebt, je hoofd onder de douchekop gestoken hebt en je badjas aangetrokken hebt, is die knappe gescheiden man al lang weg jong. ;-)

Misschien moet ik de Goedele dan toch nog eens kopen. Ik deed dat niet meer omdat de exemplaren die ik wel kocht hier nog steeds liggen te wachten om gelezen te worden.

elke zei

Ik zou ook de pepermuntjestruuk toepassen denk ik. Ik zie er ongewassen met mijn haar in mijn tanden namelijk ontzettend sexy uit. Woehaha....

Menck zei

Gewoon opendoen. Weet die mens meteen hoe jij eruit ziet na de nacht. ;-)
Tof dat je 'nieuwe medium' een vermelding krijgt in een 'oud medium'. De clash der titanen, zeker?

Patrick zei

Elke heeft mijn achterliggende idee vast;-) Zo in pyama en met dat haar alle kanten op............daar krijgt die man ahum, een droge keel van.

MELANCHOLIA zei

Ik wil me excuseren voor een gedachtenkronkel die vannacht door mijn hoofd schoot: Georgina frequenteert BGGD's en via de organisatrice, die werkt voor Sanoma, uitgever van Goedele, gaat de bal aan het rollen. Mijn vermoeden rond amigocratie was misplaatst. Mocht je om deze reden alle contact verbreken, heb ik daar begrip voor. Mijn excuses heb je.

dP zei

@MELANCHOLIA: dan had ik in Georgina's plaats toch een plekje in 'Gespot' proberen lospeuteren. ;-)

Stijndc zei

hola, in de Goedele. Leuk! En die knappe, gescheiden vent komt wel terug als je hem deze keer laat staan... :)

Georgina zei

@melancholia: geen probleem. ;). Zo ging het: ik schreef ooit een logje over het blad.
Zo ver had ik nog niet gedacht.