30.4.09

Wolverine



Ruim een half jaar geleden dat ik nog eens naar de cinema ging. Ik was bijna vergeten hoe lang het duurt voor de film effectief begint, hoe de luide klanken je overdonderen en met welke snelheid sommige beelden op je af komen. Sommige films wil ik echt niet zien wegens te wreed. Ik houd telkens mijn hart vast bij de previews en hoop dat er niet te veel beelden en geluiden passeren die ik eigenlijk niet wil zien. 
Meestal baseer ik me op de inhoud en rating KNT/KT. Zo ga je mij niet in een zaal zien zitten waar SM-rechter of driedimensionele wreedheden als My Bloody Valentine gedraaid worden.

Wolverine dus. Proloog van de X-Men trilogie, gebaseerd op de gelijknamige comic-reeks. Ingrediënten: mutanten, voorspelbaarheid, verraad in de liefde, broederliefde, oppervlakkige dialogen, good guys versus bad guys, spectaculaire vernielingen en gevechten. Dat hoort zo te zijn in zulke films, maar toch... Het was mij ietsje té gemakkelijk, te gladjes, too American, te goedkoop amusement. Ondanks het vermoedelijke productiebudget. Ach, ik zal gewoon niet tot de doelgroep behoren dus laat ik als volgt quoteren: Wolverine viel niet echt tegen maar om mij te bekoren moet je meer gewicht in de schaal leggen.
Over de rating KT oftewel de gewelddadigheid houd ik wijselijk mijn mond.

3 opmerkingen:

dP zei

Durf om dezelfde reden soms amper naar 't nieuws kijken. Correctie: kijk om dezelfde reden niet meer naar 't nieuws.

Maar omdat SM-rechter gaat over pijn waarmee ingestemd wordt - en dus 'draaglijk' is voor diegene die ze voelt? - denk ik dat ik die film wel zou kunnen zien.
Al hoeft dat niet op groot scherm, want 't gaat mij niet om de beelden.

Tom Vanlerberghe zei

Kzit wel bij die doelgroep... comic geeks en nerds united. Verhaal trekt inderdaad op geen fluit en zelfs de special effects zijn zo ongeloofwaardig dat ze de getekende versies overtreffen. Still... kga hem nog een paar keer zien en probably de DVD wel kopen. #jeugdsentiment.

En langs de andere kant... met een stuk van de winst die ze binnenrijven kunnen ze wat meer nichefilms produceren... so it's not all evil, the devil and hell...

Audience zei

Ik ben net niet in de lach geschoten. Wat een belachelijke film zeg.