24.4.09

Afscheid van Last.fm?

Er ging bijna geen dag voorbij dat ik niet naar Last.fm luisterde. Elke nieuwe groep die ik via StuBru of waar dan ook oppikte en goedkeurde, voegde ik toe aan mijn library op Last.fm. Gratis bestaat natuurlijk niet. Mijn prof van marketing zei altijd: TANSTAFeL. There ain't such a thing as a free lunch. Dat was in de web2.0-loze era maar kan uiteraard doorgetrokken worden naar vandaag. Genoeg webgoerroe's die daar peperdure seminars over vol praten. (Ik zweer het, ik ben 10 jaar te vroeg geboren.)
Bij deze neem ik afscheid van mijn account op Last.fm. Sommige dingen zijn geen kwestie van bedragen maar van principes. Maar stel nu, dat ik voor $3 per maand altijd zelf kan bepalen welke liedjes uit deze jukebox komen. Laat het jaarbedrag nu toevallig overeenstemmen met het budget dat mijn verwanten in de zijlijn elkaar gunnen voor kerstmis. Hmm, even afwachten?

6 opmerkingen:

Dominiek zei

Een zeer goed alternatief is deezer.com!

dP zei

Yep! Deezer.com vroeg eerst helemaal niets. Sinds een tijdje moet je een account aanmaken, maar so what?
Zal dat ook wat meer gaan gebruiken nu.
Ik slaag er op Last.fm toch nog niet in om enkel die nummers te horen die ik wil. Maar 'k vond 't wel excellent om nieuwe dingen te leren kennen in een genre dat mij sowieso aanspreekt.
Dat je een PayPal-account nodig hebt, vind ik ook een minpunt. Ok, 'k heb hem. Maar waarom niet zoals bij Skype?

Mick zei

3 dollar per maand om reclameloos muziek te luisteren die jij tof vindt!

Valt mij mee.

MELANCHOLIA zei

De bomen groeien niet tot in de hemel. Ik vind €3 overigens een peulschil voor een fantastische tool als Last.fm. En kwaliteit heeft een prijs. En artiesten moeten ook leven.

Jan zei

Een lijstje met alternatieven: http://www.rockyou.be/free-alternatives-for-lastfm

Stijndc zei

Heb een last.fm maar heb die bijna nooit gebruikt. Luister gewoon naar de radio en zie wel welke muziek ze draaien.. :)