23.4.09

13


Ik had dit bericht ook de titel 'Tot overgevens toe lopen' kunnen geven maar dat leek me ten eerste wansmakelijk en ten tweede is het gelukkig niet zo ver gekomen. 
De roomboter-bladerdeeg-zoutjes van de Hema die anderhalf uur voor mijn training het hongerig gevoel bij gebrek aan brood moesten verzadigen, speelden namelijk van trampoline in mijn maag. Dom van mij en niet voor herhaling vatbaar. Dat hebben we dan weer bijgeleerd. Toe te voegen aan het aan den lijve ondervonden not-to-consume-before-running-lijstje waarop onder andere al sinaasappelen met koffie staan (cocktail met gasproducerende eigenschappen). Of een halve liter Coke Zero (broebeltjes). Volkoren boterhammen met kaas (baksteen-effect). 

Gisteren liep ik zonder ongemakjes 7,99 km. Als dat niet knap gemikt is. Maar een 8 is natuurlijk psychologisch veel meer dan een 7,99. In de winkels foefelen ze toch ook met 1 of 5 eurocent om de klanten op te zadelen met idee dat het minder dan ... kost?
Vandaag was ik dus zeer content met mijn 13. Zeker als ik de omstandigheden erbij betrek. Naast hoger beschreven problematiek vond ik het nodig om wat hellingen in mijn training te stoppen om niet van mijn stokje te vallen op Brusselse heuvels op 31 mei. Bij gebrek aan heuvels in de polders moesten bruggen over de E40 en een braaf mountainbike parcours dienen. Over de snelweg lopen is heel fijn, wist u dat? Ik deed er de uiterst interessante ontdekking dat de baan richting binnenland ongeveer een meter hoger ligt, dan de baan richting kust. Lopen is een ontdekkingsreis.

2 opmerkingen:

dP zei

Whahaa!! Dat not-to-consume-before-running-lijstje!
Mijn vorige poging - die mij wat misvallen was - had daar ook mee te maken. Nu had ik wéér honger net voor ik wou starten en speelde dus nog rap een prince koek binnen en dronk één flinke slok water om de plak-plak weg te nemen. 't Was ok.

Maar 13 ... 13!! Dat is van in Ledeberg bekanst tot aan 't station van Kwatrecht en terug!
In een uur en een kwartier zeg ... Pfff!

janien zei

Vanop de 2.0-zijlijn kijk ik vol bewondering toe!En tja, dat die Hemazoutjes (en meer) trampolinespringen in je maag: dat was toch wel te verwachten. Zo'n vettig bladerdeeg.

Veel succes!