10.3.09

Lopen in het hier en nu



Breaking my back just to know your name
Seventeen tracks and I've had it with this game
I'm breaking my back just to know your name
But heaven ain't close in a place like this ...

Gisteren liep ik op 5 nummers van The Killers. Die accidentiële loop vond ik niet zo erg want het is een schitterende band. Eenmaal vertrokken durfde ik de afspeellijst niet te manipuleren uit schrik mijn kilometers te verliezen. De laatste twee dagen van de Nike+ Challenge Blogsters versus Bloggers mogen immers niet zonder mijn bijdrage passeren.
Het werd een duel van 40 minuten langs het zeekanaal tegen de loeiharde wind.  Soms had ik het gevoel niet vooruit te gaan maar gelukkig helpt de wind een handje zodra je rechtsomkeer maakt. De oortjes waaiden bijna uit mijn oren. Even had ik schrik dat als ik mijn armen zijwaarts zou uitstrekken, de wind me als een vlieger op het strand zou laten opstijgen en de meeuwen achterna zweven. 
Het duurde geen 10 minuten voor ik helemaal in het hier en nu liep. Dat klinkt zo zweverig - I know - maar ik weet geen betere manier om het uit te drukken. De inspanning, de zon en wind op je gezicht, je ademhaling, de prachtige polders, de zilte zeelucht. Al je zintuigen staan scherp en alle beslommeringen loop je letterlijk uit lijf en geest. 



3 opmerkingen:

mcpvc zei

Ik zou dat vreselijk vinden om de volgorde van de nummers niet constant te mogen veranderen. Als ik fiets, ben ik vaak meer aan het dj'en dan iets anders.

Sofie zei

Een schitterend parcours gelopen, Georgina. Jullie hebben met zijn vijven 556 km gelopen. De jongens zijn op 378 km 'gestrand'.
Proficiat met de mooie persoonlijke prestaties en met de teamoverwinning!

Jannemans zei

Ik snap helemaal wat je bedoelt met 'hier en nu', de frisse wind, afzien, de muziek en tegelijk alles vergeten. Heerlijk.