20.3.09

Loopkwaaltjes

Gisteren liep ik nog eens een uur. Met het oeuvre van Kings of Convenience. Schitterende lyrics, genre: Failure is always the best way to learn. 
Het was met loden schoenen starten want door een loopstop van 10 dagen dook de twijfel terug op. Ga ik het nog kunnen? Zie ik die 20 km van Brussel eigenlijk wel zitten? Waarom doe ik dit eigenlijk? Zou ik mijn tijd niet nuttiger besteden? Ben ik mijn rechterknie niet weer aan het overbelasten?
Wij, de Blogsters, mogen dan wel de Nike+ Challenge van de Bloggers gewonnen hebben, de aktie loopt verder. Wij waren een soort van proloog op de nationale en internationale Challenge Men Versus Women. In ons landje wordt de kar getrokken door Ann Van Elsen en wederhelft Gunther. Iedereen die wil, kan zich aansluiten bij het vrouwen- of mannenteam. De korrel zout houdt hier in dat de teams een ongelijk aantal leden telt. Alles is relatief. Ik trok mijn stoute schoenen aan en trommelde twee mannen op om voor ons te lopen. Vrouwen die met het Nike+ systeem lopen ken ik helaas niet.
Ondertussen maakte ik ook kennis met heuse atletenkwalen. Pas verlost van een kloofje aan de onderkant van een teen, zit ik opgezadeld met een reuzeblaar aan de zijkant van een voet. Een gedeelte is al eelt geworden, maar de blaar wordt groter en zat gisteren na het lopen vol bloed. Pfft. Zouden ze mij in dat Running Center verkeerd schoeisel gegeven hebben?

Ik kan een lachje niet onderdrukken want eigenlijk wou ik niemand afschrikken maar een oproep doen. Wil je meelopen met het vrouwenteam? Laat een reactie achter of schrijf je direct zelf in op Nike+

3 opmerkingen:

Patrick zei

Ik wilde de vrouwen al feliciteren met hun overwinning. Maar wacht even.
Wat is dat daar met die korrel zout? Waren de vrouwen met 10 en de mannen met 2? De leepheid ten top en ik,lompe vent, maar bewonderend naar die resultaten kijken ;-)

In elk geval, je persoonlijke prestaties zijn puik :-)

MELANCHOLIA zei

Nu het lente wordt, zit het loopseizoen er grotendeels op voor mij. Ik schakel nu resoluut over op het fietsen, met al 5 bevestigde deelnames aan ritten uit de Lotto Cycling Tour. Als ik eerlijk ben, ben ik blij dat ik nu andere spieren kan trainen en met name de knieën wat kan ontlasten. De voeten hebben het een hele winter lang uitgehouden, op een zere dikke teen aan de rechtervoet in de voorbije weken na. Ga je echt de 20 km van Bxl lopen? Respect!

Anoniem zei

run baby run, maar vergeet mij niet !