28.3.09

Adrenaline in de ochtend

Iets na achten. Het werk op locatie lonkte en ik was in pole positie. Mijn ochtendrituelen werden verstoord door de deurbel. Niet zo bijzonder, denkt u? Gegeven de desolaatheid van mijn woonst op 6 kilometer van een dorp met twee straten, scoorde dit gebeuren toch hoog op de schaal der toevalligheden. Doch toeval bestaat niet. Ondanks het bordje dat ik uitgerekend gisteren aan de voordeur hing. Welkom.
Een hopeloos verdwaalde vreemdeling groette mij een tikkeltje zielig. Hij had hetzelfde binnenlands accent en uiterlijk als hem maar dan met dreadlocks in de nek en twee koppen kleiner. How is this possible? Is this real? Hij had een papiertje met een adres en telefoonnummer en een kapotte gps in de hand. Of ik wist waar dit adres was? Nope.
Zijn gsm was plat. Of zonder belwaarde? Of hij even mocht bellen naar zijn bestemming? Ik tikte het nummer in en gaf hem mijn iPhone. Hij zei tegen Franky dat hij verkeerd gereden was en vroeg of Franky naar mijn adres kon rijden om hem te ontmoeten. Dat leek hem de eenvoudigste oplossing.
Ik wist niet goed of ik dit onschuldig of bedreigend vond maar stelde voor dat hij rustig op mijn oprit zou wachten tot Franky hem gevonden had. Zelf moest ik vol adrenaline naar mijn werk vertrekken.
Onderweg werd ik opgebeld door Franky die vertelde dat zijn vriend nergens te bespeuren was. Zoals Tantieris zou zeggen: het leven is een kaartspel.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Mensen met vrienden die Franky heten... Toch niet zeker als ik die op mijn oprit wil.

zapnimf zei

Als het leven een kaartspel is en uw living is nog niet leeggejat, valt het allemaal nog wel mee.

elke zei

en gij maakt u geen zorgen zo? Ook geen klein beetje?

Patrick zei

off topic
.com
??????????

Hallo, Pinoccio?

Of zit deze rauwdauwer er naast?

Georgina zei

@Patrick: ik snap je reactie niet
bedoel je of het echt was of verzonnen? In dat geval: echt waar.

Patrick zei

@Georgina

Inderdaad, mijn reactie was vrij hermetisch.

Dus, ik bedoelde: "Om redenen van populariteit een verzonnen verhaal?"

Groetje

Georgina zei

@Patrick: ik doe nooit iets om redenen van populariteit maar soms verzin ik wel iets op mijn blog. Daarbuiten nooit. Hoe ruim die soms is, laat ik in het midden.

De Gentse Zwijger zei

Een acute aanval van Alzheimer op de oprit van Georgina?
Ik zou me ook niet meer veilig voelen!