25.2.09

running fyi fail howto tips for:network #nike+challenge

Deze week kan ik alweer niet veel kilometers bijeensprokkelen omdat ik met een rustige week zit voor de koers van komende zondag. Oostende-Brugge 10Miles. In één ruk door langs het zeekanaal door de prachtige polders. Een thuismatch voor bibi. Vandaar dat ik een beetje kracht oppot. Mijn enige bekommernis is steeds: de eindmeet halen. Ik mag er niet aan denken zo ineens te moeten opgeven. Brrr. Tijden interesseren me niet zo. 
Daarnet liep ik op dezelfde locatie als waar ik vorige woensdag mijn 11 km kwijt was. Een déjà vu maar gelukkig geen herhaling van het euvel. Een tussenloopje om de spieren niet lui te maken en ondertussen een bijdrage aan de Challenge.

Tijd voor een kleine retrospectie. Wat heb ik ondertussen bijgeleerd?
  • Als je in het donker langs onverlichte polderwegen loopt, gekleed in het zwart, dan mag je gelaat nog zo winterbleek zijn, lichtafgevend ben je niet. Levensgevaarlijk want de chauffeurs zien je nauwelijks. Volgende keer dus rekening mee houden als ik na valavond zo'n baantjes neem.
  • Als je om 18u15 gaat lopen, eet dan om 16u geen sinaasappel en een pruim. En drink daarbij vooral geen koffie. Je darmen zullen je danken.
  • Als je in je eentje loopt, is het Nike+iPod systeem een enorme motivator. Ben er eigenlijk content mee ondanks het ongelukkige begin. De Challenge is een leuk concept maar uiteindelijk loop ik om mijn eigen grenzen te verleggen.
  • Ik heb net een zeer moeilijke periode achter de rug. De therapeutische meerwaarde van lopen is voor mij dubbel dik bewezen. Lopen is gezond voor de geest. Net als zwemmen, roeien, schaatsen. Go with the flow

6 opmerkingen:

Jess zei

mooie "lessons learnt"; ik kan ze allemaal beamen ;-)
succes alvast met de 10miles!

[muggenbeet] zei

het verbaast me dat je niks over fitness zegt.

zapnimf zei

'Rekening mee houden' heet fluovest.
Ik heb hier soms goesting om ze expres overhoop te rijden als ik zie wat een risico's die lopers nemen door in 't zwart in een onverlichte straat langs rechts te lopen.
En een batterijlichtje aan de arm is ook geen slecht idee.

De Gentse Zwijger zei

Fietsen is ook best gezond!

MELANCHOLIA zei

Het interessantste logje van de voorbije 25 jaar. Het laatste woord zegt alles.

georgina zei

Update:

Oostende-Brugge 10 Miles was een geweldige flow ervaring. Onbeschrijflijk.
Alles was perfect: de voorbereiding, heel veel support langs parcours, via Facebook, via Twitter en per sms. Al die mensen gaven mij een warm gelukzalig gevoel.
Mijn loopmaatje en ik hebben hetzelfde tempo en bleven dan ook de volledige run naast elkaar lopen.
Four legs run better than two (slogan Adidias)
Het weer was lekker, het landschap prachtig.

En dan het lopen zelf: flow, flow, flow. :)

Just do it?