19.2.09

Eos - veelbelovend

Een mens moet de mooie dingen willen zien. Deze ochtend om 8u greep ik mijn fototoestel en genoot van de eerste zonnestralen. Ondertussen is het hier grauw maar ik heb mijn portie zonlicht gehad. Klaar voor een nieuwe dag. Met een extra uur lopen op de agenda uit noodzaak.
Gisteren had ik namelijk tegenslag. Ach, mag ik dit wel zo noemen? Is dit geen slag in het gezicht van mensen met echte problemen? Ik relativeer het natuurlijk maar leuk is anders.
Ik liep bijna 11 km in een uur. Het ging heel vlot en ik was fier op mijn prestatie. De Nike+ iPod registreerde netjes wat ik deed. Om de vijf minuten zei de female voice hoe lang ik bezig was. Na een half uur begint ze af te tellen. 25 minutes more to go. Enzovoort. Op het einde zegt ze zelfs congratulations. Tevreden zag ik op het schermpje van de iPod Nano dat ik 60 minuten gelopen had en bijna 11 km haalde. 
Toen moest ik mijn workout beëindigen want anders lopen die minuten door. Wat ik fout deed, weet ik niet maar alles was verdwenen. Foetsjie en weg. Alsof ik niet gelopen had. Ik had goesting om te vloeken en te wenen maar had zo al genoeg bekijks met mijn gear in een omgeving van mensen in kantoor outfit.
's Avonds uitte ik mijn frustratie op Twitter. De reacties waren hartverwarmend. Zelf was ik te veel van de kaart. Mijn Google reflex was uitgeschakeld. Maar iemand stuurde mij onmiddellijk gegoogelde informatie door. Hoe hack ik mijn iPod als een workout verloren is. 
Ik twijfel nog of ik het zal doen. Waarschijnlijk niet. Wat als iedereen in zijn iPod gaat prutsen en vanuit zijn luie zetel er een paar kilometertjes bij creëert? Mooie Challenge, mooie reclame. Kuch. Ik smeer alvast mijn kuiten in en loop die kilometers deze avond gewoon opnieuw.

10 opmerkingen:

Annelyse zei

Ocharm, 't is zoiezo al zo erg om ongeregistreerde kilometers te lopen, en met zo'n challenge is 't zeker frustrerend.
Maar je bent in elk geval wel al héél goed bezig.

(db) zei

Och Here toch. In 1,5 jaar Nike +-en nog nooit meegemaakt.

Maar in dit geval zou cheaten wel toegestaan zijn, ims(portieve)o ;)

veerle zei

Een mooi begin van de dag!
De herinnering eraan maken die extra kilometers straks misschien iets minder zwaar. Succes!

Patrick zei

Doeme zeg, ik zou al op mijn tandjes moeten bijten om u te volgen. Chapeau voor de prestatie.

(mw) zei

Je houdt er hoedanook een zeer zonnige foto aan over, en dat is al heel wat. Wel proficiat voor de geleverde prestaties, vaneigens. Je lichaam zal er tevreden mee zijn, en dáár is het tenslotte toch allemaal om te doen, niet?

kaat zei

hé, bij mij dus 't zelfde (zoals je wellicht gelezen hebt). Als je de Ipod reset houdt hij toch je gegevens bij !
Wat een snelheid zeg ! Wauw !

Sofie zei

Dag Georgina

Ik kan me voorstellen dat het hoe dan ook frustrerend is, 'eigen schuld' of niet.

Gelukkig loopt het vanaf nu wel vlot (als ik je volgende post lees).

Je opmerking over iedereen die vanuit zijn luie zetel kan 'frauderen': tja, er zijn wel meer mogelijkheden om vals te spelen, maar dat gaat inderdaad in tegen de sportieve gedachte achter de challenge. De Nike challenge is echt bedoeld om het beste uit jezelf te halen als loper en dat te kunnen delen.

Nog heel veel loopplezier Georgina!

Sofie
Talking Heads

georgina zei

Hier ook: Jess

zapnimf zei

Iets heeft vergeten te registreren dat je elf km per uur liep. Gij weet dat je het kan. Iedereen die dit leest weet dat je het kan. Waar zit 'm precies de ramp?

georgina zei

@zapnimf, I know maar deze kilometers tellen niet mee voor de wedstrijd van mijn team tegen het mannenteam. Dat is spijtig. Niet voor mij persoonlijk maar voor mijn 'ploeg'.