3.2.09

De eenzame loper en de iPod

Als je een drietal maal per week één tot anderhalf uur gaat lopen, kan dat soms langer lijken dan het is. Tijd is een vreemd ding. Tenzij je met een loopmaatje kan tetteren. Dan lijkt het alsof je maar een half uur gerend hebt én blijft je ademhaling op een optimaal peil.
Gelukkig bestaat er de iPod (Shuffle) om muziek in de oren te laten klinken. Je ziet ze wel vaker langs de wegen: lopers met witte oortjes. Soms lijken ze te dansen langsheen hun parcours. Dartel. Hun loopmaillots hebben zelfs iets weg van moderne balletpakjes. Met een beetje fantasie. De borst vooruit.
Doch, ik schafte me geen dergelijk kleinood aan omdat ik een iPhone heb waarop mijn muziek staat. En om één of andere reden heb ik geen goesting om die iPhone rond mijn bovenarm te gespen om alzo mijn solo trainingen muzikaal te overbruggen. Ik ben nogal paranoïde wat dat betreft, (maar voor de rest geen controle freak).
Kortom, ik kon best wel zonder zo'n knap, klein, knalroze gemetaliseerd hoogtechnologisch blokje. En dan, op een dag dat de wereld onder je voeten lijkt weg te schuiven, heeft Iemand een geschenk voor je gekocht. Het zit in een prachtig doosje dat niets aan de verbeelding te wensen overlaat. En je weet dat je je nu nooit meer in zelfmedelijden zal onderdompelen omdat je een ruim uur alleen gaat lopen. Ook niet als dat in je eentje langs de Amsterdamse grachten is.

6 opmerkingen:

Linn zei

Amai zeg, ik wist niet jij zo vaak en zo veel liep. Zo sportief. Geniet maar van die iPod. :-)

zapnimf zei

Hup naar de automatische stofzuiger! (lees : jij hebt toch ook alles van snufjes hè)

Patrick zei

Wel, voor mij zal zo een ipod nooit een vervanging zijn van een maatje. Ik vind dat toestel eigenlijk bijna een zinnebeeld van de moderne vereenzaming.

Georgina zei

@patrick: Ik ga 2 keer per week lopen met een loopmaatje, maar de keren dat ik alleen ga, zijn lastig om te starten. Dan is die iPod wel welkom. ;)

tijdtussendoor zei

Respect voor zoveel energie!
Ik wandel veel, maar ik luister liever naar de geluiden van de natuur ;)

Vandepotgerukt zei

Een mens zou alleen daarom beginnen sporten.

Was getekend