20.1.09

Zoekmachines van Ruben van Gogh


ineens was ik daar


hoe had ik kunnen weten
dat de ruimte overging

in spiegelende ruiten, waar-
doorheen je naar buiten kon

kijken alsof
je daar nog stond

wist ik veel
dat ik een weg was

ingeslagen. het leek me meer
dat ik was blijven staan

en alles om mij heen bewoog

Je mag het gerust weten. Ik ben zo iemand die om de vier weken naar de grote stadsbibliotheek gaat en het maximum aantal boeken ontleent. Meestal één roman of boek vol kortverhalen plus vier gedichtenbundels. Volgens het aanbod. Vaak kan de ontleende poëzie mij niet bekoren, maar als het raak is, laat het me niet meer los. Niet zelden wil ik de bundel dan kopen zodat hij minstens aan mijn verlanglijstje wordt toegevoegd.
Een dun zwart boekje met afbeeldingen van een printplaat en zwarte pagina's heb ik verlengd. Wegens hoge fascinatie. Deze Ruben van Gogh is een must voor ICT'ers met gevoelige snaren. Zij gaan zich helemaal in de vorm en inhoud kunnen terugvinden maar eigenlijk komt er geen technisch jargon aan te pas. Ik denk dat het laagdrempelig genoeg is om elke lezer te kunnen bekoren.

6 opmerkingen:

zapnimf zei

29 januari gedichtendag.
Voorproefje?

Ruben van Gogh zei

het leek me meer
dat ik was blijven staan

niet 'stilstaan'

verder dank voor deze woorden...

Georgina zei

Gek dat ik dat foutief overnam. Waarschijnlijk een onbewuste interpretatie.
Dank voor uw reactie.

Daniel zei

Zou er geen rechtstreekse band kunnen bestaan tussen HSP en het houden van poëzie? Ik ben geneigd te denken van wel...

Georgina zei

Straffer nog: mss zijn alle poëten HSP? Ik denk dat het niet veel zal schelen.
Ik heb dat ook met fotografie, bepaalde schilders, muziek,...

ElfreB zei

HSP & muziek :)