22.1.09

My Poken has arrived!

Het kan snel gaan. Wist ik twee weken geleden nog niet wat een Poken was, heb ik er nu eentje in mijn USB-poort geduwd.
Aangezien je de Pokens per dozijn en online moet aankopen, zit er een klein drempeltje in de weg. Maar kom, wie zoekt die vindt. Alzo bracht de postman mij deze namiddag een bijtje uit Limburg. In bubblewrap!
Ik deed braaf wat op het doosje stond. Veiligheidspapiertje aftrekken, connectie via USB-poort en het mapje openen. Even klikken op start_poken.html en de benodigde webpagina floepte open.
Ik maakte een account aan en dan kon het beginnen. Ik voegde mijn accounts op Twitter, Flickr, LinkedIn en Facebook toe. Had eigenlijk verwacht dat ik er ook Google, Delicious en Last.fm op zou kunnen steken. Maar bon.
Dan vulde ik al mijn coördinaten in. Dat was het dan. Nu wachten op de eerste mens die met zijn Poken op mij afkomt. 
Hierom moet ik een beetje lachen want ten eerste ga ik daar niet aan denken als ik iemand tegen kom. Zo van: "Hallo ... , hoe gaat het? Zeg copain, heb je een Poken bij de hand? Neen? Spijtig, anders konden ze eens lekker handjes schudden. Hoezo? Ken je dat niet? Allez, lees je mijn blog dan niet? Mis, dat is niet enkel voor jeanetten." Waarbij we bij ten tweede aanbelanden. Men gaat mij weer niet goed wijs vinden. Benieuwd hoelang mijn Poken avontuur zo zal standhouden. Surprise me!

8 opmerkingen:

Christophe zei

Vandaag was de eerste vraag op de twunch te Brussel: 'En wie heeft er allemaal een poken?' Dus wij zullen wel tot u geraken ;)

Georgina zei

Aha, the A-team is coming! Met Face(book) en Mr. T(weet)

(mw) zei

Zou zo'n hebbeding ook in de vorm van een uiltje bestaan? Lijkt me een verschrikkelijk leuke aanwinst voor mijn verzameling.

Vandepotgerukt zei

In de vrom van een drol?

Was getekend

Gene zei

Kan je dit ook als een gewone usb stick gebruiken?

veerle zei

'k Heb weer wat bijgeleerd. Maar ik kijk toch eerst de kat uit de boom voor ik me zo'n poken aanschaf.

Georgina zei

@Gene: Goede vraag maar ik denk het niet.

@Vandepotgerukte: Waar haal je het? :)

@mw: Als ik ooit een Poken uiltje vind, hou ik het apart.

@Veerle: Groot gelijk. Ware het niet dat ik professioneel o.a. met databeheer bezig ben en dus de evoluties nauw op de voet volg, ik zou het niet gekocht hebben. ;)

PokenZOO.be zei

Op onze site kan je er gerust eentje halen!

http://www.pokenZOO.be