2.1.09

Do the bubblewrap

Eindejaarsgeschenken brengen heel wat recycleerbaar afval teweeg. Geschenkpapier, karton, hard plastic. Om een onverklaarbare reden probeert men mijn favoriete cadeaus te beschermen met behulp van luchtbelletjesfolie. Ik vergaar bubblewrap bij de vleet.
Bijna niets vliegt in de vuilbak. Alles wordt netjes glad gestreken en per soort opgeborgen. Voor eventueel toekomstig hergebruik. Zoals het hoort.
Probeer in dit kader mijn ongenoegen te begrijpen. Een onverlaat zag en passant mijn opgevouwde bubblewrap op tafel liggen. Had niet door dat het er slechts bij wijze van tussendepot lag. Dat het enkele minuten later naar de bubblewrapkast zou verhuizen. Beeld je in hoe lastig ik was toen ik de dader betrapte op het platdrukken der bubbeltjes. En dat het argument "Iedereen weet toch dat bubblewrap dient om platgedrukt te worden", mij niet kon paaien. Respect is soms ver weg.

5 opmerkingen:

elke zei

Oei, ik durf mij daar ook eens aan wagen. Al moet ik toegeven dat ik hier ook hopen liggen heb. Maar waar...? (de verhuisdozen zijn hier na meer dan een jaar nog opgestapeld, ja...)

zapnimf zei

Dit kan je de onverlaat toch niet kwalijk nemen... zoiets is sterker dan jezelf (dan mijnzelf toch).

(mw) zei

Die dingen zijn ook bij mij erg gegeerd. Ik wikkel ze iedere winter opnieuw rond de meest vorstgevoelige tuinplanten. Ze laten licht door en isoleren prima. Nuttig materiaal, kortom.

Chelone zei

En ja, ook ik vind het heel plezant om die luchtbollekes plat te drukken.

binnenstebuiten zei

Tijdens de voorbereidingen van het boekenfestijn viel mijn oog ineens op bubbeltjesplastic met bubbeltjes van een voor mij ongekende grootte. Ik legde pardoes mijn werk neer, liep naar een collega, en samen wisten wij de bubbeltjes een voor een vakkundig plat te drukken.

Leve bubblewrap! ;-)