15.1.09

De dag dat de wereld stil stond

Geen notifications op Facebook. Vreemd. Ook al geen Tweets voor mij. Verdacht weinig aktiviteit op Twitter. Nergens een reactie te bespeuren. Geen lieve sms-jes. Niets. Voicemailbox leeg. Niemand om mee te Jabberen. Zelfs geen e-mailberichten van het werk. Ik weet niet zeker of dit me ontreddert. Ik zeur steeds dat ik me wil loskoppelen van het net. Nu mijn zin? Toch?
Ik sluit mijn vensters, verwijder mijn oortjes en zet mijn online radio station for sharing and streaming music uit. Welk weer zou het tegenwoordig zijn? Ik ontgrendel mijn iPhone en consulteer de applicatie voor het weerbericht. Zes graden zonder wolken. Geen idee hoe ik dit moet inschatten. Betekent dit mutsen en handschoenen of volstaat een sjaal? Voor de zekerheid toch maar alles aantrekken.
Ik open de voordeur en stap in de stilte die enkel door het verre gegak van overwinterende ganzen en een sporadische trein doorbroken wordt. Ik beslis om een uur te wandelen en ben blij dat ik onderweg geen mens zal tegenkomen in deze tijd van lege velden en slapend poldertoerisme.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Beschouw dit gewoon als een zacht schouderklopje.

Patrick

zapnimf zei

Zal ik morgen terug een 'draai' geven aan de globe?

janien zei

Dit is literatuur. Wow! Ook al dat lentegevoel? Ganzen ... e.a. Of nog net niet?

Georgina zei

Het zijn overwinterende ganzen uit Scandinavië :).
Idd, de winter is mijn ding niet: te donker.
Als de lente komt, herleef ik.
Merci, Janien.

Patrick, je bent een lieverd!

Zapnimf, jij ook. Met jou zou ik wel eens een nachtje willen doorzakken. Je weet altijd zooo juist te reageren op iets. ;)

elke zei

Ik ken het gevoel maar ik zie geen ganzen hier. Maar vandaag heb ik het www gelaten voor wat het was en ben op bezoek geweest bij vrienden waar ik al maanden naartoe moest (als in: een maand of 8). En content dat ik was.

En toch: als ze mijn computer zouden afpakken, ben ik in één klap een heel deel van mijn sociaal leven kwijt. Is dat nu triestig of niet, that's the question.

Daniel zei

Hier hou ik van...

frusto zei

Ik kan ook niet zonder ... computer én mensen én ganzen. Soms ben ik zelf een gans. Een slimme.