21.12.08

Teasing en positionering en zo

Lunch. Meet and greet met kameraad-marketing-man en loopbuddy-informatica-man.
Zegt de marketing-man tegen mij: "Georgina, meid, waarom doe jij dat toch weer?"
Verstrooid kijk ik op van mijn smartphone. Ik wou net een paar AirMe's in gang zetten.
"Heuh?"
"Uw blog, waarover gaat dat nu eigenlijk? Het mist een duidelijke omkadering, een missie. Wat zijn de strategische doelstellingen? Het is net de HEMA: een vanalles-en-niets-winkel."
Mijn loopbuddy knikt bevestigend. Ik word rood. Krijg het warm.
"Och! Beroepsmisvormden!", roep ik. "Ten eerste, ik vind de HEMA een prima winkel. Niets op tegen. Leuk om een beetje in rond te slenteren. 
Ten tweede, ik voel me niet geroepen om een vorm van vrije tijdsbesteding naar professionele normen doordacht aan te pakken. Als ik wat wil aanmodderen op mijn blog dan is dat mijn goed recht. 
Ten derde, ik heb het gehad met macho's die denken dat ze me kunnen krijgen, imponeren of behoeden van het slechte. Ik ben volledig klaar met alle hetero kerels die beweren dat ze van me houden tot het tegendeel blijkt. Die me de hemel in prijzen om daarna terug te krabbelen. Die me ongevraagd bejubelen, filosofische woorden in de mond nemen en me als een baksteen laten vallen wanneer ik me overgegeven heb aan mijn gevoelens. Wanneer ik hen in mijn hart heb toegelaten. Emoties zijn items waarmee ik heel zuinig omspring. Dingen waartegen ik mezelf bescherm. Die ik godverdomme niet binnen laat omdat ik ze achteraf niet kan loslaten.
Dus als je ook maar één seconde gedacht had dat ik dankbaarbaar zou reageren op je fijnbesnaarde analyse, dan heb je het mis."
Ik kijk naar mijn loopmaatje en vervolg: "Ga voortaan maar in uw eentje lopen. Of zoekt u een vent om samen te lopen. Het koplopen zal gedaan zijn."
Ik sta recht, gooi €30 op tafel en verlaat de eetkroeg met opgegeven hoofd doch met tranen in de ogen. "Bende losers!", denk ik. En kort daarna: "Trut."

10 opmerkingen:

zapnimf zei

Als ik een missie wil lezen, pak ik de gazet.

tantieris zei

Dat zou zo 'ik' kunnen gedaan hebben ... tsss, 't is ontluisterend om te zien dat er nog zo'n mensen bestaan. En tegelijk heerlijk. You rule, Georgina!

[muggenbeet] zei

Een opmerking over je blog en ze krijgen een hele preek over zich heen??? Zen en vrouwen, het blijft een onmogelijke combinatie.

Georgina zei

@tantieris: laat dat nu net hetzelfde zijn wat ik over jou dacht ;).

(mw) zei

Een omkadering? Een missie?
Laat het, asjeblief! Geef mij maar een weblog met variatie.

Aida zei

Tiens, flashback.

Daniel zei

Ik pik er een interessante zinsnede uit: "Emoties zijn items waarmee ik heel zuinig omspring". Hierbij maak ik voor mezelf de volgende bedenking: zijn emoties dingen waarmee je omspringt of zijn het dingen die je overkomen of is het een combinatie van beide?

Georgina zei

@Daniel: Je opmerking is vlijmscherp terecht. :)
Ik schreef het alsof het mechanisch eenvoudig is. Een emotie komt eraan en jij beslist of je hem toelaat of niet. Dat zou in sommige gevallen handig zijn...
Ik denk: bepaalde emoties wil je niet toelaten, vb. omdat het 'niet mag' en die blijven misschien latent aanwezig, in het onderbewust zijn of zo. Ooit of nooit
flakkeren ze op of worden plots heel duidelijk. En dan kan je ondervinden: tiens, dit is niet nieuw, dit voelde ik al een hele tijd maar wou het niet toegeven.

Herformulering: Het bewust toelaten van emoties zijn dingen waarmee ik heel zuinig omspring.

Els zei

Wel, ik zou zeggen.."ik blog omdat ik creatief en getalenteerd ben. en wat doen jullie?" Nu ja, wellicht is het eerder een kwestie van "meisjes plagen is kusjes vragen";-)

兴化麻将游戏 zei

It appears the level of my language is the need to improve, because some things I can not understand, but I still firmly believe that here is a very good article!