10.12.08

Fijn voor de lijn - de periode van de jaarwisseling

December en januari vormen een kritieke periode voor de lijnbewuste man of vrouw. Bergen calorierijk voedsel te trotseren. Ik moet er geen tekeningetje bij maken. Visioenen van in saus zwemmende spijzen, hete knapperige kroketjes en ijstaart duiken op. Overgoten met champagne, wijnen en likeuren. Goodmorning vetrollen, opgeblazen gevoel en winderigheid.

Of kan jij weerstaan aan al dat lekkers? En aan je tantes kordate blik terwijl ze je bord voor de derde maal vult en nonkel je glas alweer bijvult? "Straks komt er nog dessert!", zegt ze fier. Elk jaar opnieuw.

De oplossing: neem uw voorzorgen. Wees preventief bezig. Wacht niet met lijnen tot het kwaad geschied is. Ik zal u de pap in de mond geven. Met af en toe een eenvoudige doch productieve tip. Help ook mee door uw tip in het reactieluik te deponeren. Of zeg uw gedacht. Dat extra kilo's u worst wezen en zo.

Tip 1 : Eet geen choco meer. 
Kan je niet leven zonder? Besmeer de boterham met chocomousse van Vitalinea.
Tip 2: Vervang je avondmaal af en toe door een pomelo.
Tip 3: Drink 2l water per dag - plat water want bruisend wekt de eetlust op.
Tip 4: Eet weinig tot geen brood.
Tip 5: Eet heel erg traag.
Tip 6: Beweeg, sport, wandel, fiets, neem de trappen, stofzuig uw huis elke dag, naar keuze.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Vervang de aardappelen door 1 chocolade Sint-of Pietfiguurtje.

tijdtussendoor zei

Twee keer per week vis en veel water drinken, en op tijd de benen strekken;)

(mw) zei

Choco eet is sowieso al niet.
Met de feestdagen zal ik er - voor het eerst in al die jaren, ik geef het toe - streng op toezien dat mijn bord niet voor een tweede maal wordt gevuld. Da's alvast mijn eerste goede voornemen.
Aangaande de wijn ben ik dan weer opvallend minder streng op mezelf. ;-)

[muggenbeet] zei

een beetje vet rond de heupen heb ik graag

Daniel zei

Ik mag zeggen dat de natuur mij op culinair vlak verwend heeft. Ik heb coeliakie en lactose-intolerantie, waardoor ik met goede redenen 'neen' kan zeggen als er weer wat vettigheid wordt aangeboden.
Verder jog ik het hele jaar door, niet alleen in januari om de vetrollen weer weg te werken.
En tenslotte houd ik heel weinig contact met familie. Ik ga bv. hun deurne niet platlopen rond de jaarwisseling en zij weten dat ze dat ook bij mij niet moeten proberen.

Stijndc zei

Mijn oma zei altijd:'ne vette mens, is ne schone mens'.

Al dat dieet is dus voor niets nodig ;)

Amelie zei

aaaa, december de maand dat ik me helemaal laat gaan, om vervolgens in januari weer helemaal te zuiveren.

Anoniem zei

Heel veel sex. Vermindert de eetlust.

zeezicht zei

Naar je lichaam leren luisteren is een goed begin. Je voelt wanneer je genoeg hebt of iets niet goed verteert. En in de eerste plaats misschien leren 'neen' zeggen?

chelone zei

Ik kom niet aan tijdens de feestdagen. Heb er geen zin in om daarna weer rigoureus te moeten afvallen. Van alles een klein beetje proeven is ook lekker.

zapnimf zei

Spijt verschuiven naar later.