22.11.08

Tofu met groene groenten

Nodig:
  • 200 gr tofu
  • 250 gr volkoren pasta
  • olijfolie, peper, kruiden en specerijen naar keuze, milde sojasaus
  • 1 grote groene courgette
  • 1 groene paprika
  • 2 eetlepels geroosterde pompoenpitten
  • 1 eetlepel pijnboompitten
  • 5 eetlepels fijngehakte peterselie
Vooraf:
  • Snijd de courgette en paprika in kleine blokjes 'julienne'
  • Snijd de tofu in kleine blokjes en leg ze in een marinade van 1 el olijfolie, 5 el sojasaus, 5 draaien van de pepermolen en water
Een kwartier voor je wil eten:
  • Kook de pasta beetgaar
  • Giet de tofu in een vergiet en roerbak de gemarineerde tofu in 1 el olijfolie
  • Roerbak de groenten in 1 el olijfolie (in een andere pan) gedurende 5 minuten
  • Voeg op het einde de pompoenpitten, pijnboompitten en peterselie toe. Peper en zout naar believen.
Smakelijk! Vergeet niet om traag te eten...
Wijntip: 1 glas Petit Chablis en veel water drinken...
Maar, hey, als je gewicht moet verliezen: knip de wijn weg en eet met mate...
De vermelde hoeveelheden volstaan voor 2 modale eters of 3 kleine eters. Maar weet je wat ik doe? Ik bewaar de helft voor de day after.

Dit is de eerste post in de reeks "Gezond eten is eenvoudig en lekker".

3 opmerkingen:

Mistsluier zei

Lijkt mij heel lekker, maar in mijn geval met aangepaste porties of ik moet er een week van eten.

Patrick zei

Aha, dit is leerrijk.
vroeger kon ik nog geen ei bakken, de vooruitgang van mijn kookkunst is echter geweldig, ik kan nu al twee eieren bakken;-)

Frank zei

Over tofu schrijven en dan zet ze zo een grote courgette als bijplaatje. Zeer suggestief