16.11.08

Spam issues

In wat voor tijden leven wij? Dat wij godverdomse dagen tijd moeten verspillen met woordverificatie ter bescherming tegen spamaanvallen op onze blogs? Een half jaar geleden was dat niet nodig, toch? Dan was je een nitwit als je je lezers dwong om gekke lettercombinaties in te tikken om hun reactie te verzegelen. Maar ondertussen... ploegen we verder met de riemen die we hebben.
Ondertussen zag ik bij dit virtueel maatje dat het bij Wordpress niet beter is... Het is niet enkel Bloggers probleem.

4 opmerkingen:

Mistsluier zei

Dat ziet er hier zo veranderd uit, of is dat een gedacht? :S

Georgina zei

@mistsluier: jaja

(mw) zei

Bij Wordpress fungeert Akismet goed, vind ik. Daardoor kan die - zeer storende - woordverificatie tenminste achterwege worden gelaten.

MC zei

Onlangs las ik een zeer intrigerend artikel. In de toekomst zullen we bij elke woordverificatie die we intypen een goede daad stellen. We zullen namelijk op deze manier wereldwijd bijdragen tot de elektronische archivering van oude boeken. (Voor zover ik me herinner wat ik gelezen heb, gebeurt dit nu ook al op kleine schaal.)

Ik vind dit artikel echter nergens meer terug, ik kan het dus ook gewoon gedroomd hebben.

Schoon toch.