24.11.08

Over Assepoester en ICT

Een receptie op het werk. Op een maandagavond. Een honderdtal collega's van verschillende afdelingen kronkelen door elkaar. Een hindernissen parcours met enkele mensen die je liever niet ziet. Zoeken naar die ene collega die je al te lang niet meer zag. Mensen met wie je al lang eens had moeten afspreken. Slalommen met een omhooggestoken glas in de hand. Opgepast voor de juffrouw met dienblad vol drankjes! Hopen dat de platteau met broodjes nog eens langskomt. Gelach. Gesticulerende armen en handen. Het geheel lijkt wel een mierennest op de kermis.
Ik maak een praatje met een collega uit een andere afdeling. Over lopen en zo. Eén van zijn collega's komt erbij en gebruikt een openingszin die ik nog niet eerder hoorde: "Hier zie, ééntje van de cyberella's van afdeling X!" 
Dus zo is het dat ze ons noemen. Het kon erger. Het heeft wel iets.

En bij jou op het werk? Zijn er ook bijnamen voor bepaalde (groepjes) collega's?

5 opmerkingen:

Mistsluier zei

Mij noemen ze 'de kleurrijke hoek'. Ik ben de enige niet-grijze muis op het werk :p

Daniel zei

Ik zit niet meer in het 'circuit'. Vroeger was ik aankoper en toen werd ik bestempeld als de 'cost killer'.

@ mistsluier: dan zit jij daar blijkbaar niet op je plaats...

(mw) zei

Ik werk solo. In vlagen durf ik mezelf natte spetter te noemen.
In regenvlagen, that is.

Aïda zei

My name was Moneypenny. Miss Moneypenny.

Tot the man with the golden sunglasses daar een eind aan maakte.

Frank zei

Bij ons hebben ze den dropper, crashanova, vanfoute en trekkie!