3.10.08

Het spel van Bim Bam Bel

Was het echt tijd dat Peter De Radio verliet? Het antwoord op deze vraag laat ik in het midden. Verliefdheid zou biologisch gezien twee jaar duren. Daarna komt uw normale hormonenhuishouding terug op gang. Uit zelfbehoud. Want wie houdt het vol om levenslang een zwaar verhoogde vlinderaktiviteit in de buikstreek te tolereren? 
Zou dit de tactiek zijn voor de Ochtendshows? Na Roos kwam Wim. Na Peter Tomas. Na twee jaar hebben de luisteraars het gehad met de ochtendshow spring-in-t-veld. Beginnen ze te twijfelen of er toch geen ADHD of megalomanie in het spel is. 
U dacht toch niet echt dat ik verliefd was op Peter? Voor mij had Peter nog jaren mogen doorgaan. Zeker in combinatie met Sofie. Maar ach, wie ben ik? Uitdaging alom voor de opvolgers om hun voorgangers te evenaren. Argwaan bij het publiek. Na een korte periode van aanpassingsproblemen mijnentwege kan ik Tomas en Linde na één maand ochtendlijke aktiviteit toch volmondig bewieroken. Tomas Staat Op tijdens mijn gezond ontbijt en in mijn bolide op weg naar het werk. En ja, ook zij slagen er meermaals in een glimlach op mijn gezicht te toveren.
En weet je waar mijn voorliefde heen gaat? Het BimBamBel-spel als afsluiter.
Subliem! Geweldig! Plaatsvervangend beschamend! Gevat en snedig!

Deze aflevering zal ik niet gauw vergeten. Een beller nam deel en kreeg een beginletter voor adjectieven om zijn schoonmoeder te omschrijven. Voor de biep afging moest hij zoveel mogelijk woorden opsommen die aan de criteria voldeden.
Weet je wat hij antwoordde? Pannenkoek, paraplu, portemonnee en dergelijke. (Alleen pannenkoek weet ik nog, de rest is zuiver ter illustratie.)
"Goed zo!" kwekte Tomas. Maar ik lag plat van het lachen onder mijn stuur. Hij had substantieven afgevuurd in plaats van adjectieven. Gelukkig temperde Linde de vreugde met haar interventie: "Dat waren geen adjectieven. Dus deze speler haalt een score van nul punten."
Wat ik gezegd zou hebben? Plausibele, penibele, porceleinen, pretentieuze, prachtige, penisvragende, paardvrezende, paasbeste, paarse, plichtsbewuste, politiekcorrecte en zo kon ik nog even doorgaan. Omdat ik natuurlijk niet aan de lijn hing en enkel de stress van het verkeer diende te trotseren. 
Een extra trigger voor de twijfelaars: je kan er electronica-bonnen mee winnen.

9 opmerkingen:

Katrien S zei

had je toevallig mijn schoonmoeder in gedachten misschien?

maizenaman zei

Een penisvragende schoonmoeder? Dat is nog iets van je vorige post.

Zapnimf zei

Hoelang zit jij 's morgens in de auto?
Ik pik er telkens slechts een dik kwartier van mee.

De Gentse Zwijger zei

Heb jij wel een schoon moeder Georgina?

Daniel zei

Het veelvuldige switchen binnen de ochtendploeg van Stubru illustreert toch wel de ziekte van deze tijd: talent uitpersen en uitmelken, vervolgens weggooien en vervolgens een verse batterij jong talent voor de leeuwen gooien. Waar is de tijd dat mensen als Guy De Pre tientallen jaren hun ding mochten doen?

ordevandedouchekapjes zei

Georgina is terug en ze intrigeert mij nog altijd.

maizenaman zei

Guy De Pre???? Holy shit! Nu praten we echt over de prehistorie. Dat is heel lang geleden voor ons, jonge helden.

Frank zei

Voor de heimwee naar peter ewat op te vangen. Op MTV draait de reeks Tila Tequila. Daar is een lesbisch 'madam' die sprekend op de Peter lijkt. Een beetje van de veire met tetten :-D

Chelone zei

Veel nieuw talent op StuBru. Vermakend en goeie muziek op elk moment van de dag. Zo is autorijden tenminste plezant.