1.9.08

Terug naar af

Een witwoedende wind sloeg toe op 19 mei laatstleden. Hij vloog uit de mond van Christophe en kwam recht op mij af. Om mij te verstenen.
"Je weet dat ik mijn gezin erg mis." 
Zo stak hij van wal.
"Inge heeft je laten zitten voor een andere vent," probeerde ik voorzichtig.
"Ze heeft een grote fout gemaakt. Een fout die ze nu inziet en wil herstellen." 
Hij krabde zenuwachtig aan zijn nek en staarde naar de grond. Getver, krab maar tot het bloedt, dacht ik. Want ik vermoedde waar hij op aan stuurde.
"Kijk, Georgina, je bent fantastisch en wat ik nu ga zeggen, doet niets af aan jouw uitstekende kwaliteiten. Je moet begrijpen dat Inge en ik 3 kinderen hebben en dat ik nog veel van haar hield toen ze mij verliet. Ze kreeg van Yushin de aandacht die ze verdiende maar van mij niet kreeg. Het was niet eenzijdig haar fout. Ik doodde de passie in ons huwelijk."

Slik, hij verdedigde zijn ex-ex en veegde de tafel proper met de mantel der liefde. Dat Inge de cultuurkloof met haar Turkse lover-boy niet kon overbruggen en dan maar haar vent terugnam, kwam niet bij Christophe op. Tsss.
Het was zover. Mijn maag was een stilgevallen betonmolen en ik versteende vanbinnen.
We zouden samenwonen. Hij en ik. Met Britney en Kevin. We zouden een hoevetje kopen en opknappen. Her en der wat diertjes kweken. En heel veel vrijen en computeren in open lucht.
Ik fluisterde: "Zeg maar niets meer en ga weg, Christophe. Bol het af."
Ik ging voor het raam staan en staarde uren naar buiten. Ik dacht niet na. Ik huilde niet. Ik zag en ik hoorde niets.

4 opmerkingen:

ronny zei

Georgina, 'k heb altijd al gezegd, diene Christophe is een gefrustreerd looserke. zo eentje die nie genoeg heeft aan zijn eigen vrouwke. en watch out, zo lopen er nog meer rond. zeg maar dat ik het gezegd heb, de Ronny ;-)

[muggenbeet] zei

Er zit niks anders op dan het eens met de ronny te proberen.

Katrien S zei

exit Christophe
ander en beter
eens een punk-rocker misschien?

ronny zei

Katrien S: ne punker, bah, daar kan ons Georgina niks mee doen (ze versleet er al een in haar puberjaren)

Muggenbeet: bedankt voor de steun