18.9.08

Met alle Chinezen, maar niet met den deze

Wegens allerlei omstandigheden die ik reeds uit de doeken deed, vond het ons ma het aangewezen dat ik een psyloloog - lyposoof - psychioloog (je bent er bijna, ma) - zielenknijper ging opzoeken. Na wat tegenpruttelen zou ik gaan. Onder het motto Baat het niet, dan schaadt het niet. 
De geur van patchouli en de vele oriëntaalse kussentjes in haar fauteuil wakkerden mijn argwaan aan. Aardetinten en natuurlijke materialen. Not my cup of tea. Geen enkel spoor van IT-materiaal. Fijn, laten we lekker doen alsof we in de Middeleeuwen leven. 
Mijn lodderig oog viel op een doos met papieren zakdoekjes die als een buffer tussen het zitmeubilair schrap stond. Een scheidingslijn tussen hulpverlener en hulpvrager. Hmmm. Ik was klaar om heel wat larie en apekool te slikken. Ik zou haar eens goed laten aanvoelen dat ik niet uit vrije wil kwam en dat die hocus-pokus-hippie-truken niets voor mij waren.

7 opmerkingen:

elke zei

De doos met zakdoekjes doet mij denken aan The Sopranos. De rest daarentegen eigenlijk helemaal niet...
Trouwens, Georgina, je moet een knappe mannelijke zielenknijperdinges zoeken, hé. Toch geen vrouw!!

Evelien zei

Een doos met zakdoekjes? Zo cliché. Ik zou meteen gillend wegrennen. :D

chapelure chantal zei

geen IT materiaal ok... Maar was het er proper?

Georgina zei

Er lag te veel stof naar mijn goesting.

Zapnimf zei

Stof verdwijnt als ... verschijnt.
(Ja watte?)

ronny zei

een mannelijke zieledingens, no way! Georgina kan bij mij terecht voor ALLES wat een ECHTE man te bieden heeft,
de Ronny

Daniel zei

Zo'n doos Kleenex lijkt wel een standaardrekwisiet bij een shrink. Ik heb ze ook al bij meerdere zieleknijpers zien staan.