3.9.08

Lee Scratch Perry

Vorige zaterdag. Ik stapte in mijn auto en begon te rijden in de nacht. Als ik maar niet begon te huilen... Mijn lenzen zouden wazig worden en me het zicht belemmeren. Niet wenselijk voor een rit in het donker. Random. Destination unknown. 

Polders. Vochtige, vruchtbare grond. Zou me goed doen. Ik liet mijn wagen achter op een uitwijkstrook in een veldweg. Een extra stukje asfalt om tegenliggers veilig te laten kruisen. Ik snoof de slapende zomerlucht op en wandelde waar mijn voeten me brachten. Surprise me.

Een feestje op een boerderij. De muziek hoorde ik van verre en ik begaf me op de slag. Wel 100 meter woonden die mensen van de straat. Halverwege bleef ik staan. Duizenden sterren fonkelden in de heldere hemel. Ik keek omhoog, stak mijn armen in de lucht en draaide langzaam rond. Links een geoogst tarweveld met opstijgende moerasgeesten, rechts een maisveld. Links een maisveld, rechts een tarweveld. Het is maar hoe je de wereld bekijkt. 

Daar, de Kleine Beer! Muziek schalde door de boxen. I'm gonna send him to outer space,  find another race... Heel toepasselijk. Zelf was ik muisstil en luisterde naar alle geluiden. Mijn ademhalig, de muziek, het gelach, het geflirt. 

Ik had zin om te lopen. Door de maisvelden. Alsof ik achterna gezeten werd. En ik dacht: wie mij hebben wil, mag.

2 opmerkingen:

ronny zei

aha, kandidaat ! as you know ...

'kom je morgen zoals afgesproken (met mijn nieuwe nummerplaat whua !) oppikken. 'k zal ook eens galant zijn, ge moogt de film kiezen (maar liefst gene Wall E hé).
ciawkes, de Ronny

Zapnimf zei

Al eens aan ebay gedacht? Dan verdien je er ook nog wat aan.