2.5.08

Moblog

post

Een half jaar terug wist ik niet wat een blog was. Nu ontdekte ik de moblog. Dat is geen Westvlaams voor bloggen, wel vanaf je celfoon mobiel bloggen. Vooral om afbeeldingen asap op je blog te posten.
Bloggen om te leren. En om op ideeën te komen. Dankzij een bloggende keukentafel en een analoge blogger, ontdekte ik zoëven de geneugten van Proximus Moblog. Waarvoor regen op een congé-dag allemaal niet goed is.
Je maakt als Proximus-klant gratis een account aan, trekt foto's met kleine afbeeldingsgrootte met je mobieltje en verstuurt ze via MMS naar 4488. Gratis en voor niets. Niet te geloven. Snuggere vorm van klantenbinding. Hopelijk vertelt mijn volgende Proximus-factuur geen ander verhaal.
Als de foto binnen is bij Proximus doe je dit: ofwel kopieer je dan de code om het beeldje op je blog te laten verschijnen, ofwel stel je in dat zodra de foto verstuurd word via MMS, hij automatisch ook op je blog gepubliceerd wordt.
Kijk, daar word ik nu eens blij van. Dit soort informatie sharen in de wondere web 2.0 wereld. :)

7 opmerkingen:

veerle zei

En zo vinden ze alle dagen wel wat nieuw uit.

[muggenbeet] zei

Technisch dik in orde Georgina, maar het onderwerp mag blitser en gewaagder ook. U speelt nogal op safe ;)

zeezicht zei

Lieve Hemel Georgina, jij bent goed bij met alle nieuwigheden.

Daniel zei

Foto's van gsm-kwaliteit, da's niet echt wat ik zoek. Maar ik denk wel dat er een publiek voor bestaat.

Zapnimf zei

Hier gaat ze weer...
'k Heb er nog nooit van gehoord en ik vermoed dat ik ook nog een fijn leven kan leiden zonder moblog. ;-)

Chelone zei

Misschien nog even wachten met die nieuwigheid tot de kwaliteit ervan beter wordt.
Wel handig want onderweg kan je heel wat interessant beeldmateriaal tegenkomen.

maarten zei

zo'n web2.0 geluk voelde ik gisteren ook.