8.5.08

Auditieve sex

Sommige muziek klinkt als sex voor de oren.
Geen vlinderachtige kriebels die verliefdheid typeren. Daarvoor heb je bijvoorbeeld dit ijzersterke nummer. Een platonisch buikgevoel. Hier is sex nog taboe.

Het grootste deel van oeuvre van de Red Hot Chili Peppers daarentegen is doordrongen van speelse sex. Zomers genot in turquoise bikini en katoenen jurk. Zachte zuiderwind op je huid en in je haren. En de glimlach van je lief als hij de schouderbandjes van je jurk naar beneden haalt. Het geknield tegenover elkaar in het gras zitten. Heel dicht, heel lief face tot face goesting hebben. Hij ziet het in je ogen. Jij weet waar je naartoe wil en je gaat. All the way.
Twee voorbeeldjes. Coffee Shop en Aeroplane.




Wie speelse sex ontoereikend vindt, kan bij Motorhead of Sepultura terecht om de oren een verwenbeurt te geven met Orgasmatron.




Word je pas helemaal week van Marco Borsato of een van Inglesiassen? Het is je gegund. Les goûts et les couleurs ne se discutent pas.

10 opmerkingen:

Patrick zei

We should be rocking in the real world. Nummer drie geeft er een lap op zeg.

jeronimo zei

yeah motorhead!!!!

Anoniem zei

Hou uw ovulatie in het oog hé ....

De Gentse Zwijger zei

Wow! Komt dat door het weer dat Georgina zo zwoel wordt?

Ik onthou vooral dat Georgina blijkbaar een zware Lou Reed-fan is. Zo erotisch lijkt zijn muziek me niet. Niet dat die slecht is. Ik vind ze veeleer nogal melancholisch.
Maar ik ben dan ook een man...

Georgina zei

@dgz: Dat zei ik ook: niets erotisch aan dat lied: enkel voor de prille verliefdheidsfase.
Maar misschien loopt dat bij sommigen (de mannen?) samen en vallen verliefdheid en erotiek vanaf het eerste moment samen?

@jeronimo: Yeah, maar toch liever Sepul ;)

@anoniem: Met het oog op een bevruchting, of wa?

@patrick: Keep on rocking in the real world. En op 't net. ;)

@muggenbeet: no comment en heb je het niet te warm met die bonten kap op uw hoofd?

jim zei

Ik heb geen idee hoe seks in je oren klinkt. :-)
Hoe klinkt de sigaret achteraf?

mc pvc zei

Ik kende Sepultura nauwelijks toen ze nog bestonden, maar nu ik opgezadeld zit met een drummer en gitaarspeelder die zweren bij "Arise", kon de kennismaking niet uitblijven. Ik vind ze bangelijk goed ondertussen.

Pieter zei

This Magic Moment in de versie van Lou Reed is alleszins de beste cover die van het Ben E. King nummer bestaat. Typisch David Lynch' haunting style, die het moment echt wel magic maakt.

Zapnimf zei

Kom gerust mijn zoon eens lenen, hij zal het uitstekend met je kunnen vinden.

BMW zei

Auto