29.4.08

Rauwkost en sushi


Eureka! Ik heb het gevonden. De manier om jong te blijven, depressies te bestrijden en je onder te dompelen in ultiem geluk. Ik hoorde het deze middag op de radio bij Heidi. De Nederlandse rawfoodist Annette van Dorsser met blog, legde alles uit. We moeten alleen nog maar rauw voedsel eten en de hemelpoort gaat als het ware vanzelf open.

Ik heb alvast een adres voor verse niet-gepasteuriseerde melk. Verder maakte ik een boodschappenlijstje: zonnebloempitten, pompoenpitten, sesamzaad, lijnzaad, zeewier, macadamianoten, massa's fruit en groenten.

Het is mij nog niet duidelijk of die noten mogen want misschien zijn die geroosterd. Maar kom, een beginnersfout wordt hopelijk door de vingers gezien. Wordt vervolgd. En share gerust uw mening of nog beter, uw ervaringen.

Hopelijk leidt het niet tot dit:


14 opmerkingen:

zeezicht zei

Dat wordt voor mij heel moeilijk, want ik mag geen rauwkost eten om mijn maag te sparen.
(ben je stokje niet vergeten hoor, 't komt nog)

zapnimf zei

Dan toch maar liever wat korter leven.
Die chaos-gasten vanop de clip hadden ook net een rauwkostslaatje naar binnen gewerkt?

Patrick zei

Leef maar veilig in een hoekje met een fokkie en een cookie

Menck zei

Rauw voedsel eten en dan wormen krijgen? Thanks, but no thanks.

@ Zeezicht
Ik heb ook nog een stokje naar Georgina te gooien. Een dezer, G.

Stijn zei

Ben je zeker van het zeewier? Lijkt me niet zo lekker eigenlijk.. :)

bucanero zei

grappig filmpje ... zou je eerder van hooligans verwachten, in dit geval gewoon punkertjes ... op de snelle vibes van The Exploited ...
en eh laat je zaadjes en groenten smaken :)

Deftige Dame Nel zei

Klinkt allemaal heel onsmakelijk!

Deftige Dame Nel zei

Klinkt allemaal héél onsmakelijk!

elke zei

En dat is allemaal goed om lang en gelukkig te leven? Ik ga dood zonder mijn zakje chips en met chocolaatje nu en dan!

Chelone zei

Van ongekookt naar wild; ze zullen nog veel moeten leren!
Vergeet je verse niet- gepasteuriseerde melk, vroeger was het tegendeel het beste.
Men slaat ons om de oren met gezonde kost. Zij moeten tenslotte ook verdienen.
But you can, eventually, only be your eigenste zichzelve, denk ik dan.

Georgina zei

Holala, wat is dit niet te doen...
Ten eerste word ik bijna zot zonder mijn ochtendlijke koffie. Geen brood. Wel gegeten deze ochtend: aardbeien, passievrucht, pignons, zonnebloempitten. Ik voel mij helemaal niet happy. Wat een bedrog...
Ik moet hier even over nadenken wat ik hiermee doe.

smiley zei

of misschien moet je het langer volhouden om te weten of het werkt of niet? Een lichaam moet zich altijd kunnen aanpassen naar nieuwe omstandigheden, maar heeft daar soms wel zijn tijd voor nodig.
Afin, ik zou het in ieder geval niet kunnen, maar succes met je poging moest je ermee verder gaan!!

Anoniem zei

raw food betekent niet dat je niet kookt maar wel niets opwarmen boven 40 graden.
recepten op
http://rawfood.startpagina.nl/

is ook voornamelijk een vegetarische keuken.

Succes!

mc pvc zei

In het magazina van EVA (Ethisch Vegetarisch Alernatief), heb ik er ook iets over gelezen. hun hoofdredacteur heeft dat eens geprobeerd en was er heel enthousiast over. EVA organiseert daar ook workshops en kennismakingscursussen over: http://www.vegetarisme.be/php/nieuws1.html?menu=&s=&ss=&sss=&ID=204

Misschien wel eens tof in plaats van zelf wat in het wilde weg te proberen?