17.4.08

Moeder waarom bloggen wij?

Velen stellen zich na een tijdje deze vraag. Maar dan zo: Voor wie bloggen wij? Ik niet. Ik blog voor mezelf. Omdat ik het leuk vind en ik doe mijn zin. Omdat ik soms zotte ideeën heb en op dat vlak een egotripper ben. Wie graag komt loeren: wees welkom. En natuurlijk houd ik van de lieve reacties. Maar verwacht nooit dat ik ga conformeren voor de leescijfers.
Dat ik ga besluiten niets meer over de Ronny te vertellen omdat de audience dat genant vindt. Of omdat niemand een boodschap heeft aan mijn technische fantasieën.

Over aanhang gesproken. Het is al de tweede maal dat Frank mij tot actie aanzet. Eerst met een favicoontje. Ik wou niet onderdoen en fixte dat gauw. Nu met de pikante vraag in hoeveel feedreaders ik sta. Geen idee, dus ik raadpleegde mijn eigen Google Reader en ontdekte er een knopje dat vertelde dat ik 23 abonnées had. Fijn, dacht ik. Kritisch als ik ben, stelde ik mij de vraag hoe het dan zat met die andere readers.
Feedburner ging open. De naakte cijfers.



6 opmerkingen:

Menck zei

Ik klik elke dag gewoon je blog open. Hup, klaar.
Leescijfers? Daar stoor ik me eveneens bitter weinig aan. Ik heb gewoon zo nu en dan een schrijfdrang, en een blog leent zich daar perfect voor, that's it.

Evelien zei

Ik ben terug beginnen bloggen om heel persoonlijke redenen die voor de meeste bloggers ongetwijfeld onherkenbaar zullen zijn.

Van Feedburner en zo heb ik geen verstand maar ik vind het wel leuk om mijn statistieken en zo af en toe te bekijken. Het is bijvoorbeeld wel tof om te zien wat mijn meest gelezen posts en zo zijn. Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat het wel leuk is als mensen reageren.

Had ik trouwens al gezegd dat ik je header fantastisch vind?

Anoniem zei

ik blogde omdat ik dacht dat ik het vrouwvolk van me kon afhouden door regelmatig met hen de draak te steken maar ik oogste het averechts effect. Hoe meer ik erover zanik, hoe liever ze me hebben. Daarom even in verwarring geweest en gestopt.

Frank zei

64 feedreaders, nog 5 te gaan ;-)

zapnimf zei

Ik ga hier niet ontkennen dat ik niet voor publiek blog. Al is de eerste motivatie de drang om niet alles van onze fratsen verloren te laten gaan.

Daniel zei

Ik blog om hoogst persoonlijke redenen en het kadert in mijn overlevingsstrijd. Klinkt heavy, maar zo is het wel. Net als jij zal ik nooit zwichten voor populisme of 'goede smaak'. Mijn blog is van mij, voor mij en door mij. En als iemand anders daar iets aan heeft, dan mag dat van mij.