3.4.08

Inzicht en herstel van de fout

Ineens kreeg ik lichamelijke klachten. Eten ging moeizaam en ik werd selectief doof. Kevin sprong en blafte minutenlang vooraleer ik verstrooid reageerde en eten gaf. Ik antwoordde een paar keer te vaak met wabliefteru toen Brit ongeduldig vroeg wat er toch scheelde.
Op een nacht, na een late shift, kon ik de slaap niet vatten. Britney logeerde bij ons ma en Kevin lag heerlijk te knorren. Onrust die maar niet wegtrok. Gebons in heel mijn lichaam. Ik trok mijn pyama uit en kleedde mij aan. Ik moest iets doen. Even weggaan. Kalmeren.
Na anderhalf uur rijden, bereikte ik de kust. Mijn benen trilden. Mijn bloed kriebelde en duwde alsof het stormde. Ik stapte. Over de duinen, over de dijk. Door het mulle zand tot vlak voor de waterlijn waar het zand dankzij het laagtij harder aanvoelde. Schelpenscherven kraakten onder elke voetstap. Het zeewater klotste al even onstuimig als mijn bloed. Nadenken. Concentratie.
Ik begon te lopen en elke pas luchtte mij op. Rechts ik, links de zee. De wind kletste op mijn gezicht en deed mijn ogen tranen. De golven moedigden mij aan. Lopen, alsmaar lopen. De rust achterna.
De zee leek bevroren. Ik bevond me op het ijs dat elk ogenblik kon doorbreken. Dat was het. Zo voelde ik mij al dagen.
Na een uur zag ik vuur op het strand. Vijf jongeren staken hun handpalmen omhoog. Er stond een spiraal op geschilderd. Toen ik naderde, verstopten ze snel een voorraad pretsigaretten en prikkellectuur. "Maar dat is Georgina," zei een roodharig meisje met sproeten en een schuine frou-frou. Ze hadden vast mijn groen-roze outfit herkend. "Spijtig dat je Christophe gedumpt hebt," ging ze verder. Ik moest op mijn onderlip bijten om niet te huilen. Waar bemoeiden zij zich mee? En daarbij, ik mocht niet wenen. Mijn tranen zouden zeker bevriezen.
"Nog een prettige nacht," antwoordde ik en draaide mij om. Ik liep terug naar waar ik gestart was. Blaasde even uit naar de zee. Dan terug door het losse zand, over de dijk, over de duinen. Mijn auto. Mijn gsm. Het was 4u 's ochtends maar ik belde naar Christophe. "Mag ik even langskomen om een douche te nemen? En ik heb ook dorst."

17 opmerkingen:

De Gentse Zwijger zei

Wat een verhaal!
Of eigenlijk maar een intro tot een verhaal.
Zeg, G., die Christophe, is die ook ergens online te vinden? Heeft die ook een blog of zo?

[muggenbeet] zei

volgens de vijf jongeren (de zus van één van hen ken ik toevallig) klopt uw verhaal wel maar zij beweren dat ge u 'vergeten' aan te kleden had, precies zoals in hun prikkelliteratuur. :-) Voeling met de natuur... er is niks mis mee. Bredene ligt me evenwel niet echt.

maizenaman zei

georgina, pyama? Naaah.

chapelure chantal zei

Sjattie, droom vooral rustig verder over haar. Maar bovenal, bespaar je commentaar!

Bloembloembaby zei

OMG. WTF. Kunnen die nu nooit zoals normale ouders gewoon thuis eens iets lekker gezellig uitpraten?

de sparmadammen zei

Algemene voeding kassa 2. Kan er eens iemand dringend naar het Postpunt komen?

confituur conny zei

Jakkes, als ik goed geluisterd heb draagt Ronny 's nachts een babydoll en Yvette niets.
Volgende keer gaat een andere madam met hen iets eten als het van mij afhangt.

Georgina zei

Joehoe! Spar Rillaar is back in town!!!!

tapioca trees&tony zei

Onze Ronny slaapt al sinds zijn plechtige communie in zijne blote. Zeker weten. Ons Ingrid had er altijd schrik van.

Els zei

't is een droom, toch? Doet mij in ieder geval denken aan de levendige dromen met dito plotwendingen die ik zelf vaak heb. Zo logeerde ik deze nacht in een klein tentje op de Kraanlei. Ik was op zoek naar rust, maar door een foutje van mijn kompas kwam ik terecht op de Kraanlei, ergens te midden op een drukke dag van de Gentse Feesten...huh, goed dat het weekend is! Enjoy it, Georgina!

veerle zei

En heeft Christophe je met open armen ontvangen? Eind goed al goed?

Georgina zei

@veerle: ja ;) de lieverd. Veel te goed voor deze wereld. Zo zijn er niet veel.

zeezicht zei

Ik vraag mij ook af of het een droom is? Soms droom ik dat ik het koud heb en dan bevind ik mij op een camping in een tent met sneeuw op het dak!?!
Het is een eeuwigheid geleden dat ik nog in een tent sliep.

Els zei

Georgina, het is vreselijk off topic, en ik durf het bijna niet vertellen maar met Christophe aan je zijde kan je het misschien toch beter aan: raad eens naast wie ik gisteren twee uur gezeten heb? Wel door toeval, en niet dat ik er tegen gesproken heb, maar toch...maar toch...

G. zei

Els, je mag me niet zo nieuwsgierig maken. Daar word ik gek van! Stuur je me een berichtje vian andere communicatiekanalen? Please?

zapnimf zei

Waarom heb ik op deze blog (vooral dan in het reactieluik) altijd het gevoel dat ik de enige ben die er de ballen van snapt?
Ok. Je bent gaan douchen en drinken op een ander. En 't Is een lieverd. Laat ik het daarbij houden.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.