2.4.08

Eind goed, al goed


Ik zat gehurkt in het washok. De was sorteren. Roze bij roze en groen bij groen. Christophe kwam onthutst binnen.
"Waarom doe je zo fucking radicaal?", vroeg hij.
"Hoe bedoel..."
"Uw blog, quoi! Hoe kun je zo met die brave mensen hun voeten rammelen? Wat een misplaatste aprilgrap. Onder de gordel. Basse classe."
"Het is geen grap. Ik meen het. Ik ben geen aandachtshoer, hé!"
Tranen in mijn ogen. Ik hapte naar adem en jongleerde met een recordaantal woorden.
"O en ik dacht dat jij blij zou zijn omdat ik dan meer tijd en aandacht voor jou zou hebben en jij mijn blog niet meer zou moeten raadplegen om te weten waar mijn gevoelens voor jou zich momenteel bevinden: op de Noordpool of aan de evenaar en dat ik wat meer rust in mijn hoofd zou vinden zowel overdag als 's nachts want jij weet zeker niet wat dat is als je dromen zich aandienen in frameworks en je tegen de klippen op PHP-scripts vol haken en accolades moet schrijven om in te kunnen loggen in uw eigen bed? Terwijl ge twijfelt of ge niet beter ASP gekozen had. En als ge dan een dollar-tekentje, accolade of een session-cookie vergeet terwijl de klok verder tikt, begin je te flippen want je moet dringend in die location binnen geraken maar je wordt terug gekatapulteerd naar die login.php pagina! Weet gij hoe dat dat voelt?
Om nog maar te zwijgen over de sluimerende vetrolletjes die zich aandienen sedert ik mij op heel dat computerwezen gestort heb. En dat allemaal om u te imponeren! Maar als jij dat dan zo belangrijk vindt dat ik blog, dan wil ik wel verder doen zonder garantie op goed materiaal."
Ik voelde me even woordenkanon Vicky Pollard en dacht: "Bah!"

16 opmerkingen:

Els zei

Trezebees! Wat een opluchting trouwens. Mijn stofzuiger heeft de geest gegeven en ik ben wanhopig op zoek naar een nieuwe. Hopelijk kan je me enkele praktische tips bezorgen!

Georgina zei

@els: ben je zeker dat je niet gewoon het filter moet schoonmaken? Want velen denken onterecht dat hij stuk is en dan blijkt een VUILE filter de boosdoener.
Indien echt stuk: Miele is de beste op lange termijn. Tenzij je voor groot geschut zoals Dyson wil gaan.

[muggenbeet] zei

typisch vrouwen: ja is neen, neen is ja of misschien ja, stoppen is voortdoen, voortdoen is stoppen, serieus is voor de gek houden, grapje is serieus,....

Georgina: gek word ik van vrouwen !!! dat uw maltezerke maar eens goed in uw been bijt. Ons zo beet nemen: the hell is waiting for you.

bij wijze van spreken dan. tjonge tjonge, dan zijn mannen toch wat anders.

ps: kunnen uw volgende posts in het nederlands?

De Gentse Zwijger zei

Zo'n literair talent, dat mag toch niet verloren gaan?
Ik was er eigenlijk wel vrij gerust in ook.
Ons Georgina kan het bloggen niet laten, net zoals andere vrouwen het lonken niet kunnen laten!

Pieter zei

Uw image is schitterend :)

Georgina zei

Beste mensen, niet overdrijven, hé. En Muggenbeet, je had het gisteren absoluut niet fout ingeschat: ik ging ECHT stoppen. Ben alleen maar door mijn lief overhaald om het niet te doen. ;)

Evelien zei

Alé, ik ben blij dat het dan toch goed afloopt.

Prachtig stukje tekst, trouwens. :)

elke zei

Lang leve het lief! Ge moogt hem houden. Wat zeg ik: ge moet! ;-)

[muggenbeet] zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Patrick zei

@Muggenbeet
Verdomme en ik beschouwde u als topadviseur in vrouwenzaken.

zeezicht zei

En volgt dan nu de vertaling van je postje, liefst in 't Nederlands?

[muggenbeet] zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
zapnimf zei

Hum hum hum. (Om maar eens een intelligente commentaar te leveren.)

veerle zei

Kom ik hier voor het eerst en dan lees ik dat je van plan was te stoppen. Dat gaatzomaar niet ,he.

[muggenbeet] zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Benny het Konijn zei

WTF is muggenbeet?