25.3.08

[Wijvenweek] Shoppen

Hopelijk beschouwen mijn strijdzusters dit niet als hoogverraad, maar ik beperk shoppen tot het absolute minimum. Uit ideologische overwegingen en financiële noodzaak, maar eigenlijk ligt een dieper probleem aan de basis.
Zelfs al won ik de Euromillion-krablot-belspel-loterij, dan nog zou het hier geen shop untill you drop festival zijn. Ik lijd namelijk aan een uiterst zeldzame -en nu word ik toch wel erg intiem- afwijking: Catinbagofobie.
Ik ben als de dood dat ik impulsief iets zou aanschaffen waarvan achteraf blijkt dat ik het toch niet mooi vond, niet nodig had of eigenlijk niet wou. Dat ik vol afschuw zou uitschreeuwen: weg ermee!
Natuurlijk kan je meestal binnen de 3 weken ruilen. Maar dit biedt in mijn geval geen volwaardige oplossing. Het verschuift enkel het persoonlijk drama. Want wat indien ik effectief ruil en opnieuw een aanval van catinbagofobie krijg? Weet u het?

4 opmerkingen:

Patrick zei

Dat heeft even geduurd voor ik de kat in de zak zag zitten.

petra zei

Goh, Georgina, ik zou niet weten wat je hiertegen kan beginnen.

Evelien zei

Ok, ik ging bijna googlen op catinbagofobie. LOL.
(Gelukkig ben ik niet de enige hier die traag van begrip is ;))

Ik heb soms van die periodes dat ik dingen koop waarvan ik direct spijt heb. Ik heb dan ook al regelmatig eens terug aan de kassa gestaan om iets terug in te ruilen. :/

veerle zei

Catinbagofobie! Goed gevonden, zeg!