27.3.08

[Wijvenweek] Huishouden

In mijn huishouden ondervind ik nauwelijks problemen. Alles loopt gesmeerd. Op wieltjes. Hoe ik dat doe?
Simpel. Een strikte scheiding van tools en content. Ik heb twee interne harde schijven in mijn pc-kast. Alle software zit op de C en alle bestanden op D. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om de boel op te kuisen en alle software te herinstalleren als hij begint dicht te slibben. Mijn iMac laat ik hierbij buiten beschouwing. Die dient enkel voor multimediaal gebruik.
Heel mijn huishouden wordt gestuurd vanuit Access en Excel. Boodschappen- en takenlijsten worden van hieruit geïntegreerd met Oulook. Dankzij een uitgekiend systeem van relaties met referentiële integriteit en nudging, sla ik geen enkel klusje over, vergeet ik nooit een verjaardag en bevat mijn koelkast altijd de ingrediënten voor de geplande maaltijd.
En dan nu, een Kriek Belle Vue!

8 opmerkingen:

Deftige Dame Nel zei

Amai wat een wijf, die Georgina, die heeft geen huisman nodig om haar huishouden te besturen!

zeezicht zei

Ja dat is ook een toffe manier om je huishouden te regelen. Virtueel...

Els zei

Georgina,
Mag ik bij jou komen wonen?
Toe?

De Gentse Zwijger zei

Ik hoop dat je ook een rampenplan klaar liggen hebt voor als je internetserver eens platligt? Of je pc aangetast door een virus of andere spy- of malware?

BTW: ik heb, na zacht aanporren (van wie anders dan Els?), ook een postje geschreven over mijn huishouden in het kader van de wijvenweek. Ik vermoed dat het je wel zal aanspreken.

Groetjes,
DGZ

Georgina zei

@dgz: Heeft Els je zachtjes aangepord? Super!

@els: Ik kan altijd gratis personeel gebruiken voor de uitvoerende taken, maar ik zou jou dan toch een erejobke geven zoals gezelschapsdame die mijn gezaag moet doorstaan.

@ddn: maar wel ene om mijn hardware te dragen als ik naar de pc-boer moet gaan.

Rooiheks zei

Amaai mijn voeten, wat een organisatie-talent!
Heb je blog vandaag ontdekt en op een paar uurtjes tijd je hele blog gelezen. (Baas zal tevreden zijn Grmpf)
Very interessant en ik kom zeker terug voor meer...

Georgina zei

@Rooiheks: Thx!

@Iedereen: korreltjes zout niet vergeten ;)

zapnimf zei

Ik ben weer de enige die er de ballen van snapt?