8.3.08

Vrouwen

Op de vooravond van deze symbolische dag keek ik eindelijk naar de film Ex-drummer. Toen ik jong was, heb ik veel van Hermans boeken gelezen. Ik dweepte niet met die boeken. Ik vond ze gewoon keigoed. Ze brachten me aan het lachen. Omdat het erover was op hilarische wijze. Het eerste wat ik las was Heden ben ik nuchter om te eindigen bij de Guggenheimer-historie. Toen had ik het gehad. Hier hield het voor mij op.
Humo drong zijn lezers de DVD van Ex-drummer gratis op. Vrienden hadden me gewaarschuwd. Dat het nefast ging zijn voor mijn tere zielstoestand. Maar je mag een gegeven paard niet in de mond kijken. Dus gleed het schijfje gisterenavond uiteindelijk toch binnen in mijn iMac-gleufje.
Ja, het was rauw en grof, maar ik heb daarnaast ook gelachen. De hoofdacteur vertolkte mijns inziens perfect het onverschillige, egocentrische personage vanuit de boeken. Zijn voorkomen deed mij een beetje denken aan Menck van Mohow. Niet dat ik hem al ooit zag of zo. En al zeker niet dat ik hem onfatsoenlijke kenmerken toeëigen. Dat zijn gewoon de wonderbaarlijke kronkels van het internet.
Vandaag vraag ik mij af of er ooit een dag komt dat een vrouw krijgt wat ze verdient. Blauw, blauw, blauw. Keer ik terug naar jou. En dan heb ik het niet over mezelf, maar over vrouwen met echte miserie. In België, in Europa en in heel de wereld. Sterkte.

6 opmerkingen:

Patrick zei

Aha, jullie vrouwen kiezen toch de man en niet omgekeerd? Je krijgt misschien niet wat je verdient, maar toch wat je zelf hebt gekozen, denk ik dan.

zeezicht zei

Ik heb de dvd niet gezien, maar ik hoop dat Menck gelukkig is met je beschrijving... :-)

maizenaman zei

"Dus gleed het schijfje gisterenavond uiteindelijk toch binnen in mijn iMac-gleufje"
Brusselmans zou het niet mooier kunnen schrijven!

Blauw van the scene. Megabangelijk. Nog altijd.

Menck zei

Ik vond de hoofdrolspeler (Dries Vanhegen) best een toffe gast, eigenlijk. Van ver en met een half dichtgeknepen oog, lijkt ik er wel wat op, ja.
Prachtige rol ook voor Gunter Lamoot!

G. zei

@ patrick: Denk je? ;)

@zeezicht: Ik hoop het ook, maar blijkbaar is dat niet in het verkeerde keelgat geschoten.

@maizenaman: Thx en toch minstens één bezoeker die de link met The Scene legt.

@menck: Ik wist tot dan niet dat Lamoot kon acteren. Ik heb wel de ondertiteling opgezet. Maar dat het in Oostende gefilmd werd, vond ik tof.

[muggenbeet] zei

Ik vond het een kutfilm. Niet mijn ding.