21.3.08

Verstand komt met de jaren

Gelukkig viel het zelden voor. Wanneer ik als kind ziek was, werd mijn vader boos. Ik herinner me zijn gevloek en gegesticuleer nog levendig als hij mijn temperatuur nam. De last die ik hem schijnbaar bezorgde, vergrootte mijn ellende. Hij nam verlof om voor mij te zorgen want ons ma kuiste hier en daar zonder muziek en ze kon het zich niet veroorloven die centen te ontlopen.
Als de anekdote hier zou eindigen, schilderde ik mijn vader af als een norse man. Kous af. Maar dat is een onjuiste interpretatie. Van een kind dat toen natuurlijk niet beter wist. Die mens kon zijn paniek, verdriet en liefde voor zijn ziek kind niet uiten. Dus kanaliseerde hij zijn gevoelens in iets wat op het eerste zicht boosheid leek.
Sedert gisteren ben ik ziek. Met koorts en zo. Vertraagd en niet helder kunnen denken. Bijgevolg wartaal uitslaan. Namen verwisselen. Zoals mijn bazin opbellen om mijn afwezigheid te melden en haar met Linda aanspreken. En overgevoelig voor me uitstaren, naar het sentimentele toe. Zoals wenen omdat mijn vader niet meer kan boos zijn en thuis blijven om voor mij te zorgen. Ik vloek maar vertel Britney dat ik niet kwaad ben.

8 opmerkingen:

AnamCara zei

Hé, snel beterschap gewenst!

AnneTanne zei

Heel veel beterschap Georgina...
En wat blijf jij ontzettend mooi en gevoelig schrijven, zelfs als je ziekt bent.

zeezicht zei

Ai... dat is minder goed! Verzorg je goed en word snel beter.

Els zei

Ik stuur genezingsknuffels in jouw richting! En ik bid tot antimicrobengoden!



Voor de 'Get Well Georgina Federation'

Els

Patrick zei

Beterschap gewenst

Voor de 'Spoedig Herstel Club'

Georgina zei

Merci allemaal. Het begint sedert deze avond te beteren. Waarschijnlijk door het hoge aantal uren slaap 's nachts en overdag. Leve mijn bewaarengel die Britney opgevangen heeft, maar daarover vertel ik nog een andere keer!

De Gentse Zwijger zei

Georgina: get well soon!
From the Ghent Taciturn.

Chelone zei

Je bent dus echt wel ziek, Georgina.
Ik denk dat je toen ook al ziek mocht zijn.
Vaderliefdes, ze zijn niet definieerbaar.