6.3.08

Poetsvriendelijk

Mensen die hun huis verbouwen of herinrichten houden best rekening met de onderhoudsvriendelijkheid van het materiaal. Ook dat is usability.
Zo zie ik persoonlijk graag de gezellige vlammetjes van een gasfornuis, maar het is veel handiger om een strakke vitro- of inductiekookplaat te poetsen.
Ook de keuze van waterkranen kan de schoonmaaktijd korter of langer maken. Mijn voorkeur gaat uit naar het sobere model dat hier afgebeeld wordt. Als ik pakweg 5 zulke kranen kuis, duurt dat even lang als 1 antiek model met draai-knoppen, reliëfjes en krulletjes.
Deze morgen prees ik mij dan ook gelukkig met de strakke kranen op ons werk.

11 opmerkingen:

nadekomma zei

linkje achter hier vergeten? zo maak je mij nog nieuwsgieriger.

nadekomma zei

zie nu linkje staan :-)

Georgina zei

Oei, ik kan effe niet volgen, lieve Komma. Over welke link gaat het?

nadekomma zei

don't worry! een reeks misverstanden op een rij.

gewoon erover gekeken. bij schrijven van comment 2, klik ik op Show original post, en zie daar achter [photo] linkje staan.

eventjes e-blozen!

Anoniem zei

Ik heb bewust gekozen voor een onpraktische maar gezellig ouderwetse sfeer.(Vb een kolenkachel)
Ik poets zelf.;-)

Patrick

maizenaman zei

Dàààrom moet ik van mijn madam mijn lijf ook zo strak houden!

G. zei

@maizenaman: geweldig! uw gevoel voor humor is subtiel.

Van De Pot Gerukt zei

Mijn waterpomp aan de gevel van mijn huis hoeft weinig poetsbeurten. Hier op mijn berg is alles praktisch en onderhoudsvriendelijk.

Was getekend

Georgina zei

@vandepotgerukt: Daar kan ik niets aan toevoegen. Eventueel dat ik het een beetje vreemd vind, maar dat is misschien uw bedoeling.
Nog veel succes met uw getekende was op uw berg!

Frank zei

Ik heb een diploma interaction designer op zak en ik ga bouwen. Dat maak dus dubbele interesse in uw artikel ;)

Zijn de kranen van Grohe goed kuisbaar?

G. zei

@Frank: en ik heb ooit gebouwd en daarna ergens anders verbouwd. Geloof me: kies zoveel mogelijk strak design. Veel sneller gepoetst. Deze kranen van Grohe poetsen heel snel en als assorti lavabo's stel ik van Duravit voor: de Vero reeks. Vooral de lavabo's van 1 meter voor dubbel gebruik.
Maar nu moet ik opletten want mijn PHP-les begint.
groetjes!!!