18.3.08

Googlen op Georgina

Als je aan Google de standaardzoekopdracht 'georgina' geeft, krijg je volgende omschrijving bij het bedoelde zoekresultaat:

Iedereen kan zelf bepalen wat de zoekrobot vermeldt onder de naam van de webpagina. Je zet je tekstje in de head van de HTML-broncode:


Gebruik de tag meta content zoals hierboven en de tekst tussen de aanhalingstekens verschijnt na een aantal dagen in de zoekresultaten. Heb geduld tot Googlebot nog eens bij jou langskomt.

Blogger-bloggers doen dit via tabje Indeling> HTML bewerken.

13 opmerkingen:

Patrick zei

Georgina,
Fijn dat je wat les geeft. Maar men kop zit vol snot.

Ik zit me af te vragen of ik met een Skynet aansluiting wel naar wordpress kan of is blogger het simpelste?

AnneTanne zei

Als je een (zelfgehoste) Wordpress blog hebt, kan je een plug-in installeren waardoor je eventueel per bericht of per statische pagina een afzonderlijke omschrijving (van de pagina in kwestie) kan opgeven.

@ Patrick: vraag je je af of je Wordpress kan installeren op je Skynet-webspace? Ik veronderstel dat dat niet kan, omdat je daarvoor php en een database nodig hebt, en dat heb je vrijwel nooit bij gratis webspace van je provider.

Anoniem zei

@ annetanne

Thx, door eliminatie leer ik.
Ik begin te vermoeden dat, als ik wil verder bloggen, het noodgedwongen skynetblogs zal worden.

Patrick

De Gentse Zwijger zei

waarom niet Blogger, Patrick?
Misschien niet het ideale, maar toch aanvaardbaar?
PS: waarom reageer jij zo vaak als 'anoniem'?

Georgina zei

@patrick: ik zou jou ook voorstellen om op Blogger over te stappen.
Heel gebruiksvriendelijk en veel gemakkelijker voor de mensen om te reageren.
Je kan in je eerst post eventueel een link zetten naar je oudere berichten op je Space. Of in de linkerkolom een link maken.
Als je op Blogger werkt, kan ik je eventueel helpen. De andere systemen ken ik niet vandaar dat ik indertijd geen hulp kon bieden bij je vragen over je Space.
Het is echt heel simpel: stap per stap doen wat Blogger je suggereert.
Als je nog eens op mijn blog komt, klik dan bovenaan rechts eens op 'Blog maken'.
Succes!

Anoniem zei

@ Zwijger

Ik reageer anoniem omdat ik het zo tijdsrovend vind om in te loggen met URL. Daarom wil ik ook weg van die space.

@ Georgina
Dank U voor het vriendelijke aanbod.
Ik worstel echt met dit medium.
Een space is niet toegankelijk voor het achterlaten van reacties.
Mijn eerste bedoeling van het bloggen was eigenlijk mijn taalgebruik bijschaven.
Maar nu gaat mijn ego opspelen en wil ik niet alleen lezers maar ook interactie.

Groetjes
Patrick

De Gentse Zwijger zei

Ik kan ook wel helpen. Met Blogger kan ik wel aardig overweg. Maar Georgina kan dat nog véél beter!
En ik ben zeker dat je liever hulp van haar krijgt.

Patrick zei

@Zwijger

Stouterd :-)

Georgina zei

Toet-toet, help elkaar gerust. 't Is niet dat ik overloop van extra tijd. Wat niet wegneemt dat ik toch wil helpen.
Patrick, ik ben benieuwd wat je gaat doen.

Patrick zei

@ Georgina
Het werd http://patrickdroomt.blogspot.com/
ene, euh, pardon dat ik het vraag,
maar steun je een trouwe lezer met een linkje?

Mme Zsazsa zei

Geweldig, maar het lukt me niet, ik doe iets verkeerd met de spaties denk ik.

Georgina zei

@Madame Zsazsa: je moet enkele dagen wachten want Google moet de tijd krijgen om je blog nog eens te bezoeken.
Ik stuur je een mailtje met een voorbeeldcode.
groetjes

Mme Zsazsa zei

Ah merci voor de mail MmeZsazsa@gmail.com

Maar ik bedoelde het gaat echt niet, ik kan dat niet opslaan.