28.2.08

Swiffer en swift learning

Opmerkzamen konden al vermoeden dat ik in een professionele crisis zit. Ik oefen namelijk een enorm leuke job uit als poetsvrouw maar zit met de drang om iets te doen met het internet. Drang en verwachtingen. Het aanvankelijke onmogelijk evolueerde geleidelijk naar een waarom niet.
Het in elkaar passen van job, webinteresse en persoonlijk leven moet nog worden bijgeschaafd, maar ondertussen ben ik al vrij ver. Naar mijn normen toch. Ik neem het risico om enkele stappen over te slaan. Zo laat ik ASP links liggen en begin ik volgende week PHP te leren. Databases hebben altijd al tot mijn verbeelding gesproken. Net zoals frameworks.
Waar een wil is, is een weg. Het feit dat ik vrij laat in de boot gestapt ben, betekent een aanzienlijke achterstand. Maar ik probeer me niet te laten afschrikken door het gegeven dat anderen ervoor gestudeerd hebben en/of al jaren actief zijn met het ontwikkelen van websites. Het is nooit te laat. De boot is al lang vertrokken en ik stond nog aan de oever te dromen en te kletsen. Hewel, ik ben in het water gesprongen. De boot achterna. Pas op, ik kan snel zwemmen.
Hoor ik daar iemand lachen? Kan een poetsvrouw dit niet? Het internet zit vol user generated content en informatie ligt voor het grijpen. Dus iedereen kan mits enig puzzelwerk aan de slag. Ook ik. Ik geloof in The Wisdom of The Crowds van James Surowiecki. Voor mij geen Andrew Keen met zijn Cult of The Amateur. Dat is niet goed voor mijn zelfvertrouwen. Ondertussen ben ik volop op zoek naar weldoeners zodat ik naar The Next Web 2008-congres kan gaan.
Ik heb een nieuw labeltje web want vanaf nu zal ik op tijd en stond over internet-dingen bloggen.
Even heb ik getwijfeld om een nieuwe blog te starten. Zo eentje met enkel eureka's zoals 'Juj, ik heb een favicoontje aan een URL geplakt!' of 'Waarom Fillezilla beter is dan Smart-ftp'. Maar ik zou mijn trouwe, lieve lezertjes alleen maar wegjagen. Terwijl ik hen wil koesteren. Soigneren. Ze zijn niet talrijk, oh neen. Maar dat vind ik niet erg.
Ze stemden voor een behoud van regelafstand 1 in mijn berichtjes. 87% want de neutrale stemmen telde ik erbij. De eerlijkheid gebiedt me de absolute aantallen bloot te geven. 24 mensen antwoordden, waarvoor dank! Wie het kleine niet eert, ...

12 opmerkingen:

De Gentse Zwijger zei

Wow! Fantastisch nieuws! Ik zou zeggen: doen!

Valérie zei

so what als je er niet voor gestudeerd hebt... je zal toch altijd moeten bijleren als je ergens begint. Ik ben momenteel aan 't werk als webdesigner en heb journalistiek gestudeerd... ook niet meteen een grafische opleiding dus. Zolang je maar de wil hebt om er iets van te maken komt het wel goed! Ik duim alvast voor je! Veel succes!

Georgina zei

Hey, dank voor de sympathieke reacties!
Ik weet het. Ik denk altijd te snel dat ik niet deug. Dat keert altijd terug. Beetje minderwaardigheidscomplex.

Valérie: ik ben bezig met je stokje, zenne. Komt eraan.

Evelien zei

Ik voel het al...uw posts onder het labeltje web zullen voor mij als Chinees klinken.

Ik ben alvast benieuwd en waarschijnlijk ga ik er nog uit bijleren ook.

Succes trouwens met uw webavonturen.

zeezicht zei

Als je de kans hebt om iets bij te leren, zeker doen. Veel succes!

vallalar zei

Doén, ik ben nu al aan een derde carrière verandering begonnen.And it feels good.

Patrick zei

Go,Georgina,go!

Georgina zei

Nogmaals mercikes voor de aanmoedigingen. Kon ik wel effe gebruiken na een onthoofding aan mijn adres door de Grote Michel Vuijlsteke op Smetty's blog.

Patrick zei

@Georgina,

Hij die iemand neerslaat is sterk, maar zij die opstaat is sterker.

Els zei

Er schoot mij plots iets te binnen, maar ik ben het kwijt. Het had iets te maken met carrierrewendingen. Ik ken iemand op het internet die ook ooit voor een onverwachte switch koos. Anyway, doe maar op, wij staan als één Els achter u!

Bart zei

Ik ben zelf afgestudeerd als boekhouder, en was aan het werk in een Grote Belgische Bank.

Heb besloten de switch naar web te maken, ondanks geen formele opleiding.

En ik moet zeggen: nog geen seconde spijt van gehad.

"There is no fate but what we make for ourselves."

G. zei

Ik sta werkelijk te kijken van de positieve reacties. Zelf van Netlash-Bart. Waw...
Om verwarring te vermijden: ik blijf als poestvrouw werken, maar klus hier en daar bij. Een website-je links en rechts. Heel eenvoudig beginnen natuurlijk. Advies over internet als tool. Zoekopdrachten optimaliseren en zo, gebruik van andere browsers dan IE tonen. ICT-attitudes aanleren om efficiëntie van het werk te verhogen.