8.2.08

Oude doos

"Zijt gij al vergeten welke ellende je je de vorige keer met dat internet op de hals haalde?", vroeg ons ma toen ik vertelde waarom ik foto's van vroeger bij haar kwam halen. "Wat als de Ronny bij toeval uw foto op het internet vindt? En alles leest wat gij over hem schrijft? De flikken hadden je toch ten stelligste aangeraden weg te blijven uit het surface web. Waarom kunde gij niet in dat deep web blijven?"

Ze had natuurlijk een punt. Hoe kun je met zekerheid weten of een stalker eindelijk besloten heeft om ermee op te houden? Dat hij op een blauwe maandag na het afruimen van het ontbijt tot inkeer kwam. Gedaan. Ik laat haar los. Ik gun haar een welverdiende rust. Eindeloze vrijheid. Ademruimte. Ze behoort mij niet toe.

Jammer genoeg zal ik nooit gerust zijn. Vandaar dat men(ck) het moet stellen met dit mini-fotootje uit mijn zeer prille kinderjaren. Mijn vader wou waarschijnlijk mij en de strik, die ons ma fier in mijn fluthaar geknoopt had, vereeuwigen. Jaja, in de jaren 70 waren we nog niet veel gewoon. En genoten we van het geluk dat klein vertier ons schonk. Wie toch wat meer wil zien: kijk eens goed naar mijn blogbanner.
Ondertussen zit ik dus met een fotostokje dat ik niet doorgeef aan Maizena-man omdat hij onlangs zijn stamboom met fotomateriaal toelichtte, maar wel aan Els, Gentse Zwijger en Muggenbeet. Zonder verplichting. Voor zover mijn vraag als dwingend opgevat kan worden. Nog vragen?

8 opmerkingen:

Els zei

Ik heb dat al in orde gebracht, die oude doos! Rap, he?

Georgina zei

Maar jij bent echt wel ongelofelijk!!! Ik kom subiet koekeloeren.

Georgina zei

En ik maar peinzen dat ge misschien ging zuchten van "lap, alweer een stok!"
Maar 't is omdat je hier zo graag gezien wordt.

AnneTanne zei

Surface web... alweer wat bijgeleerd!

Menck zei

Zo bang van "het grote boze internet"? ;-)
Je fotootje is piepklein, maar je hebt wél sterretjes in je ogen.

[muggenbeet] zei

stokje aangenomen. Hopelijk vandaag ergens tijd.

Els zei

Ik steun je in je anonimiteit, als we maar vriendinnen zijn;)

Georgina zei

@els: merci! :x