28.2.08

Klein Brittannië

Zoals In de Gloria. Minstens even goed maar dan soms echt erover. Ik ben volledig verknocht aan de serie Little Britain die momenteel op Canvas draait. Voornamelijk aan de onmenselijk witte, nogal ronde acteur Matt Lucas. De man zijn gelaatsuitdrukkingen zijn niet te evenaren. Bijna griezelig hoeveel verschillende personages in hem schuilen.

Mijn top 3 van de vertolkte typetjes:
  1. Daffyd. 25-jarige werkloze en enige plattelandsnicht die een dorpje in Wales rijk is. Steeds gekleed in een spannende t-shirt en hotpants. Hij heeft er een hele collectie van.



  2. Vicky Pollard. Delinquente hangjongere. Altijd op zoek naar volwassenen die sigaretten voor haar wil kopen.


  3. Marjorie Dawes. Tactloze tot sadistische leidster van de plaatselijke variant van een Weight Watchers groep.

7 opmerkingen:

ivandeboom zei

Met jouw nummer 1 ben ik het eens maar "Andy in the wheel chair" zou ik zeker in mijn topdrie zetten!

Georgina zei

@ivan: ik ben er nog niet uit of ik die wel grappig MAG vinden om nog een beetje correct te zijn. Net zoals die van mijn-goesting-in-de-oude-grootmoeder-niet-kunnen-bedwingen'...

Evelien zei

Nu ik op donderdagavond geen les meer heb, kan ik eindelijk ook weer kijken zonder het te moeten opnemen. :)

Bij mij staat Andy in the wheel chair toch ook wel in de top drie.

Matt Lucas is trouwens geniaal. :)

Deftige Dame Nel zei

Welkom bij de deftige dames 'Klein Brittannië"'s fanclub!

Jens zei

Doe mij ook maar Andy, en moet zeker kunnen om dit grappig te vinden.

Kenny craig, hypnotist, kan ik trouwens ook wel smaken, gewoom omdat het erover is.

Georgina zei

Ik twijfelde om Kenny of Marjorie op 3 te zetten. Het tempo waarin Kenny praat om zijn slachtoffers te hypnothiseren is verbluffend.
Leuk om te lezen dat Andy in de rolstoel die niet weet wat hij wil zo goed in de smaak valt.

[muggenbeet] zei

ik ben ook een fan :)