1.2.08

Georgina komt naar je toe

De merchandising loopt als een trein. Schorten, schuur-sponzen, borstels. Vooral de emmers waren in geen tijd uitverkocht. Geen brol maar stevige kunststof van hoogstaande kwaliteit. Quasi onbreekbaar. Alles in de onmiskenbare G-kleuren: donkerlentegroen met magentaroze accenten.
Een volledige lijn functionele poetskledij is online te koop. Tevens hip voor de fitness of start-to-run. Mits aangepast schoeisel. De telefoon voor de boekingen voor de roadshow staat roodgloeiend. Georgina komt met de camper naar je toe om enthousiaste kandidaat poetsvrouwen (M/V) te recruteren. Extra-legale voordelen bestaan uit het verplicht navolgen van het stijladvies conform de intentieverklaring van de firma, weerbaarheids- en assertiviteit work-shops en natuurlijk deugddoende massage op het einde van elke werkdag.
"Godver-degodver! Wat staat gij daar te dromen?", weerkaatst een geïrriteerde echo door de gang. Carine sist: "Die bureaus gaan zichzelf niet kuisen, hé! Luie teef!"
Zucht. Die assertiviteitsoefeningen, daar zit nochtans muziek in. Ik poetste vlug verder en wentelde mij in zelfbeklag. Als een wentelteefje.

17 opmerkingen:

Patrick zei

Betreft: vacature poetsvrouw (M/V)

Mevrouw,

Een assertiviteitscursus volg ik reeds elke week.
Kan U als vervanging niet voorzien in een cursus foutloos schrijven?
Het stijladvies zou eveneens nuttig zijn voor mijn persoonlijke ontwikkeling.


Wilt U mijn kandidatuur in overweging nemen?

Dank bij voorbaat.

Patrick

Georgina zei

Helaas kunnen wij uw kandidatuur niet weerhouden.

Patrick zei

Helaas, ook ik zal niet kunnen ontsnappen aan mijn dagelijkse realiteit.

vallalar zei

Never say never....

De Gentse Zwijger zei

Ben jij echt een poetsvrouw, Georgina?
Voor een poetsvrouw schrijf je toch lang niet slecht!
Ik heb mijn poetsvrouw afgedankt om te bezuinigen. Maar ik begin het beu te worden om mijn weekends te moeten opofferen aan het huis schoon te maken.

Els zei

De grootste schrijvers uit de geschiedenis hadden de nederigste jobs!

Anoniem zei

wat is dat een 'nederige' job ?

Georgina zei

Allez, Gentse zwijger, poetsen is goed voor de conditie en het humeur. Ik doe dat graag. Als alles achteraf netjes is, geeft dit een goed gevoel. Bedankt voor je compliment. Ik denk dat veel mensen een vooroordeel of stempel drukken op poetsvrouwen. Pas op, ik ben zeker dat jij het niet verkeerd bedoelt, maar eerder uit positieve verbazing. Dus ja, ik ben poetsvrouw. Dat is wat ik doe, niet wat ik BEN. Ik ben moeder, leergierig, taalvaardig (al schrijvend, niet mondeling) en tal van andere zaken.

@anoniem: waarom zeg je niet wie je bent of gebruik je geen naam? Ik denk dat jij Patrick bent? Ik wil niet zomaar in Els' plaats praten, maar ik denk dat ze met 'nederig' bedoelt: ondergewaardeerd, iets met een negatieve bijklank, terwijl iedereen wel graag heeft dat het gebeurt (in casu: dat het proper is). Someone has to do the job.

Patrick zei

@Georgina.
Ik ben de anonieme niet.
Ik heb in de week, per ongeluk, anoniem gereageerd om Thx te zeggen voor het antwoord van Menck over de verschillende blogs.

Warme groet van een echte supporter

G. zei

Zelfs al was je de anonieme, dan nog was het geen probleem, Patrick. Ik vraag me alleen soms af waarom mensen anoniem reageren.

Chelone zei

Die reactie van de Gentse zwijger vind ik erg primitief.
Wat een vooroordeel!

pierre du coin zei

"Ik poetste vlug verder en wentelde mij in zelfbeklag. Als een wentelteefje."
Leuk, zo'n mooie zinnen doen mij spontaan glimlachen. waarvoor dank!

G zei

@chelone: bedankt voor je reactie maar toch nog even Gentse zwijger verdedigen: Hij bedoelt dat niet slecht. Zo meer van: niet te geloven dat een poetsvrouw... Ik vat het als een compliment op, hoor! Het is wel een feit dat ik waarschijnlijk geen doorsnee poetsvrouw ben!

@pierre du coin: dankjewel voor je sympathieke reactie!!!

Anoniem zei

Omhooggevallen trut...

De Gentse Zwijger zei

@ Chelone:
Primitief? Vooroordeel?
Ik kan je zeggen dat ik professioneel geregeld brieven van laaggeschoolden (waartoe poetsvrouwen doorgaans toch behoren - ik wik mijn woorden, want al wat je schrijft kan tegen je gebruikt worden) of zelfs met een diploma krijg en dat daar meestal nogal wat in staat aan taal- en spellingsfouten.

Dat is een objectieve vaststelling en heel wat anders dan een 'vooroordeel', mevrouw!

Ik bedoelde gewoon dat Georgina ongewoon goed schrijft voor die beroepscategorie. Ik zie de meeste vrouwen die hier het kantoor komen poetsen dat nog niet doen.

Overigens denk ik niet dat er in de wereldliteratuur noch in de Vlaamse literatuur veel schrijvers voorkomen met 'poetsvrouw' als hoofdberoep

Georgina zei

@Gentse Zwijger en Chelone, I love you both.
Ik denk dat het een misverstand was. Jullie zijn volgens wat ik van jullie al gelezen heb, allebei heel lieve mensen.

@anoniem: gemakkelijk, hoor.

Els zei

Weten jullie wat de schrijfster van Harry Potter deed voor de miljonair werd?