19.2.08

Boodschap aan mijn dochter


Geslaagde maar verantwoorde marketing communicatie. Of toch niet?

3 opmerkingen:

Lies zei

So? Ik begrijp het probleem niet goed. Omdat er geen reclamebureaus bestaan die niet naar de pijpen van hun klanten dansen, mag Dove geen prachtige reclame maken die wél mensen wakker wil schudden? Reclamebureaus zijn gewoon bedrijven, die gewoon geld moeten verdienen, en dat kan je niet als je voortdurend met een belerend vingertje naar je klanten staat te zwaaien, dan zouden die klanten snel verdwijnen. Het is jammer, maar zo zit de economie nu eenmaal in elkaar. Alleen met bewustmakingscampagnes als die van Dove kunnen we hopen stilaan de wereld een klein beetje te veranderen. Misschien volgt Axe dan wel, wie weet...

G. zei

@lies: Je reactie vind ik helemaal terecht.
Ik zit met hetzelfde, hoor. Het lijkt soms alsof je als individu constant moet opletten of je wel iets goed MAG vinden.
De voorstelling van de vrouwen in de Axe-reclame (cliché van man die overspoeld wordt door massa vrouwen, leuk gedachtenloopje) vind ik trouwens totaal niet ergerlijk in tegenstelling tot in reclame voor 'jonger-mooier'.
Men kan altijd zeuren dat iets niet consequent is. Waarom niet aanklagen dat het schandalig is om kinderen (die meisjes) in te zetten bij een reclame-spot voor de Dove-campagne?
Ik dacht trouwens dat hier reacties gingen komen dat ik hopeloos achterloop omdat de spot al maanden op YouTube staat. Maar toen blogde ik nog niet, hé.

Menck zei

Je loopt hopeloos achter. De spot staat al maanden op YouTube!
;-)