14.2.08

11 manieren om een konijn te laten verdwijnen

Een dwergkonijn op een flat, dat marcheert niet. Het beest weet ocharme niet wat buitenlucht, wind of regen inhouden. Het moet weg. Maar hoe?

  1. geen eten meer toedienen
  2. slachten voor Kevin's verjaardag
  3. als testkonijn aan een labo voor hersenonderzoek schenken
  4. in de leeuwenkooi van Planckendael dumpen
  5. rond 7u30 op de E19 zetten
  6. doorspoelen in de plee (met dank aan Conny voor de tip)
  7. wassen op 60°
  8. onder het kussen van ons ma haar zetel verloren leggen
  9. op de ballustrade van het balkon laten rondhuppelen
  10. op zijn Studio Brussels in de blender draaien zoals zij met paaskuikentjes plachten te doen

Potentiële moraalridder, wees gerust. Spaar uw commentaar. Ik heb een teer hart. Geen enkele van deze maatregelen zal ik treffen. De vervaging van normen en zeden in het commercieel medialandschap heeft op mij geen vat. Bij mij geen in kaart gezette drama's om al bloggend sensationeel te kunnen doen.
Uit mijn recente belevenissen met een collega met drie kinderen en een echtscheidingsprocedure, sla ik geen munt. Ondanks hoog bloggehalte. Maar nu ik toch over hem bezig ben, Christophe was zo vriendelijk het zwarte beestje te adopteren. Voor zijn kinderen. Voor de gezelligheid wanneer ze op weekend-bezoek komen. Om de veertien dagen een weekend. Ze doopten hem Tatayet. For god's sake.

14 opmerkingen:

Els zei

Als Christophe u eerstdezens uitnodigd voor een hapje keun met pruimen weet je ook hoe laat het is!

Els zei

Die d-t fout is ..ja..tja..onvergefelijk!

Georgina zei

Maar neen, Els: je had het binnen de minuut ontdekt. ;)
FYI: Ik zit er niet mee in om het dwergkonijn eventueel te verorberen. (Ik bedoel: elk stuk vlees komt van een dier dat ooit leefde en schattig was.)
Maar het zal dan wel nouvelle cuisine worden. Of een apero.

Els zei

Ah ja, want het is een klein konijn. Niet aan gedacht!

Frank zei

Ik zocht nog manieren om ervan af te geraken. Maar ik ken precies meer methoden om er bij te krijgen.

Aha : Misschien een duracelleke instoppen ? Dan beginnen ze bergen te beklimmen en het meubilair te berijden tot ze volledig op zijn.

confituur conny zei

Ga eens praten met onze konijnenfluisteraarster Yvette.
Zij kweekt konijnen die in de zomer in een buitenhok slapen en in de winter gaat haar auto buiten, om de konijnen binnen te laten! Merkwaardig aan al haar konijntjes: 's avonds gaan zij buiten, zijn de hele nacht op stap en 's morgens om 6-7u zitten die mooi onder de auto te wachten tot de garagepoort opengaat! Enkele nadelen: ze brengen soms vriendjes mee, ze komen al eens zwanger thuis en als ze onderling ruzie krijgen, verhuist er al eens eentje naar de tuin van de buren...
Maar bij mooi weer is het nergens leuker dan op Yvette haar terras!

zeezicht zei

Oei! Ik hield mijn hart al vast toen ik begon te lezen. Maar eind goed dus...

Patrick zei

Je zorg voor het konijntje is B-minnelijk.:-)

Menck zei

Van konijntjes worden tegenwoordig vooral hitwonders gemaakt:
http://nl.youtube.com/watch?v=wxD2HkJtGXQ&feature=related

Els zei

En vooral niet méé verdwijnen met uw konijnenbeest! Zelfs niet naar Christophe, we moeten daar streng in zijn.

chellone zei

11. Maar er een wild van.

vallalar zei

Komt nog van pas bij het goochelen.

Georgina zei

@frank: Stout wie DAT zou doen!

@conny: Meen je dat nu?! Ik had anders wel een ritje naar Rillaar willen maken om het beestje aan haar te schenken. Ter vervollediging van haar collectie.
Maar ja, gegeven, is gegeven, hé.

@zeezicht: Ik ben een brave, zenne.

@menck: Oppassen dat je er niet de hele dag mee in je hoofd rondloopt.

@patrick: thx.

@vallalar: goochel jij? Je was precies al vroeg wakker...

cajiente zei

Je kan je konijn ook het boekje 'Bunny Suicides' cadeau doen :-)