10.1.08

Stadslegende weerlegd

Wanneer je een kwakkel lang herhaalt, verhoog je zijn waarheidsgehalte. Zeker als er nooit een tegenbeweging volgt. Dan zal het wel zo zijn. Waar rook is, is vuur. Waar veel vuur is, een bosbrand.
In de vakliteratuur las ik dat Christophe een vrouw en kinderen had. Doink! Deze outing staat in schril contrast tot mijn perceptie hieromtrent. Een beeld dat voor de volle pot door Peter werd gevormd. Door Peters lange termijn grolletjes was ik er namelijk heilig van overtuigd dat Lambi Bambi de notoire huishomo van de radio was. Hun eigen Mikatje dat kirrend in de wandelgangen over dikke vrouwen zong. Geef mij maar dat Grace Kelly-lied.
De man zijn geaardheid zal mij worst wezen. Leve de diversiteit! Maar ik ben er wel van gepakt dat ik erin gelopen was. De soms flinterdunne grens tussen een ludiek graptje en pesterijen op het werk werd volgens mijn waarnemingen niet overschreden. Dat durf ik voorzichtig stellen. Alhoewel. We zullen wellicht nooit kunnen achterhalen of de betrokkene al dan niet emotionele schade geleden heeft. Of dat hier sprake is van een weldoordachte marketingtechniek om via radiobeleving de luistercijfers op te krikken.

Geen opmerkingen: