6.1.08

Sollen met de soldekes

Britney had gisteren goesting om te gaan shoppen. Ze maakte dit op volgende wijze kenbaar: "Mama, zouden we niet een keer naar de Solden gaan? Dat moet een wreed toffe winkel zijn want iedereen gaat er."
Huh? Mijn dochterlief is duidelijk nog niet ingewijd in het shoppen. Houden zo!

"Maar lieveke, toch," zei ik. "We hebben niets nodig?"
De wijsheid dat een vrouw nooit genoeg kledij of schoenen kan hebben, hou ik zo lang het kan voor mezelf. Want wie gaat dat betalen? Al die modegrillen? En dan boterhammen met confituur eten zeker?

"Maar Kevin kan een nieuw frakske of zo gebruiken."
Dat is waar. Het koordje waarmee zijn huidig jasje aan zijn staart vasthangt is ei zo na niet meer proper te krijgen. Ik zal er geen tekeningetje bij maken, maar elk hondenbaasje zal begrijpen wat ik bedoel.

In de hondenboetiek vonden we geen jasjes in de uitverkoop en gezien de hoge prijzen besloten toch nog even te roeien met de riemen die we hadden. Maar we lieten ons wel verleiden tot dit. Een koopje aan 70% korting. En geen kat op straat die weet dat Kevin eigenlijk een reutje is.

4 opmerkingen:

Patrick zei

Hallo,

Ik ben zwaar onder de indruk.:-)
Een vrouw die niet naar de solden wil. wauw

g. zei

Het is eerder een kwestie van verantwoord met mijn centen omgaan en geen onnodige extra's aan te schaffen.

Els zei

Ik ken meer vrouwen die liever niet zouden gaan dan wel, tenzij van moeten. Want, wie geld heeft gaat gewoon naar de eerste dagen van de nieuwe collectie..(en zegt thuis dat hij/zij naar de solden gaat)

G. zei

Ik zou ook wel eerste keus hebben maar ben er anderzijds niet ongelukkig door. Mijn leven valt of staat niet bij mijn garderobe en dergelijke.