23.1.08

Luie zondag in 2 steden

Rotterdam… Op zaterdagavond had Christophe gereserveerd in een trendy restaurant. Mooi zwart interieur met een reusachtige foto over heel het plafond. Daaronder zat dan verlichting. Knap gedaan. Grote witte theelichten op elke tafel als contrasterende accenten met al dat zwart. We dronken champagne en aten kreeft. Heerlijk.
Op het feestje in Rotterdam dacht men dat ik Christophes vriendin was. Maar ik verbeterde de mensen gauw door mij voor te stellen als een collega. We werken weldegelijk in hetzelfde gebouw. De Nederlanders waren spraakzaam en vriendelijk. Allemaal mensen uit de reclamewereld. Ik bewaar een straffe quote voor volgende week. Als de Roze Blogweek voorbij is.
Terug in de hotelkamer… Ik had toch wel mijn nachtkledij vergeten, zeker! Daar in Rotterdam. Gelukkig kon ik een boxer-short en T-shirt van Christophe lenen. Ik viel direct in slaap na een lange vermoeiende dag.
Zondagochtend… We waren al te laat voor het ontbijt. Van 8u tot 10u, had de bejaarde homo-man van het hotel gezegd. Na een verfrissende douche liep ik de slaapkamer binnen. Goed ingepakt in een zachte witte handdoek. Even tussen de gordijnen gluren wat het weer beloofde. Het regende niet. Of nog niet. Ondertussen stond Christophe achter mij. Dicht. Hij fluisterde een vraagje in mijn oor. “Waar heb je zin in?”
Ik antwoordde dat ik onweerstaanbaar veel goesting had om een frisse, groene salade met Italiaanse ham, mozzarella en gegrilde courgette te eten in de Pain Quotidien in Gent.
Dus checkten we uit en reden naar Gent.
Nadat we dit deden.


7 opmerkingen:

Menck zei

Jullie hebben, eh, gewiebeld?

els zei

Konijntje gedaan?

Patrick zei

Ik versta er weer niets van.

Iets met konijntjes doen op een hotelkamer?

Kan er verduidelijking komen aub?

Dank U.

Georgina zei

Duidelijker word ik niet.

Patrick zei

Pfffffff :-)

Els zei

Jaar van de Chinese dierenriem: Konijn! Was je jarig?

G. zei

Zucht...