17.1.08

In de donkere kamers van het net

Eerste poging. Ruim zes jaar geleden reed ik met mijn klein autootje in Antwerpen. Door de gietende regen. Mijn ruitenwissers konden het waterdebiet nauwelijks de baas en ik probeerde doorheen het watergordijn te kijken. Plots moest ik remmen want er stond een kikker te zwaaien. Stop! Het was een betoverde prins. Blablabla.

Tweede poging. Eigenlijk was het op de meest onromantische plek op aarde dat ik Ronny ontmoette. Het was in mijn eigen huiskamer op de computer. Den chat. In haar hoogdagen. Tenzij deze vorm van publieke communicatie ondertussen nog serieus geboost is. Enfin, ik wil niets meer met zo'n chatsite te maken hebben. Chat to be. Pfff, moet ik dat vertalen als chat om te zijn? Om wat te zijn? Voor mij bestaat dat onding niet meer.

Ik was zo naief om te verwachten dat ik daar mijn droomprins ging ontmoeten. Dat er ginder eentje ronddoolde, hoopvol op zoek naar mij. Een goudklompje tussen de kluiten slijk. Hij viel op tussen alle andere mannen in het duistere voorgeborgte van de chatboxen. Terwijl de meesten niets verhullende namen kozen en onmiddellijk eisten dat je privé ging, waren zijn openingszinnen al even onschuldig als zijn naam. Robbie Konijn.

Hij toonde oprechte interesse in mij. In mijn persoon zoals dat heet. Robbie Konijn streelde mij met lieve woordjes. Attent. Charmant. Ik voelde mij uniek en prees mezelf gelukkig met dit ongelooflijke toeval. Voor het eerst werd ik smoor op iemand die ik nog nooit gezien had. In het echt noch op een foto. Het was de grootste vergissing die ik ooit beging.

3 opmerkingen:

Els zei

Ow. Chat to be. Is dat niet van naam veranderd in de loop der tijden?

Patrick zei

Hallo G.

Blijf je niet wat te openlijk biechten?
Ik dacht dat het wat verwerkt was.
Het zijn men zaken niet maar het is goedbedoeld hoor:-)
Ik heb je net ook nog eens mijn jobaanbod herhaald. Jij zocht toch iets leuks hé.:-)
Mijn commerce draait niet dedju

De Gentse Zwijger zei

Ik heb ook nog serieus gechat! In de periode 1999-2000. Ongeveer 1 jaar héél hevig. Chat.to.be heb ik nog bezocht, maar niet frequent.
Ik was aan het chatten geslagen op zo'n internetforum dat langzaam evolueerde naar een chatbox.
Dan schakelden de hele groep over op icq. Ook in die groep zijn er allerlei relaties onstaan, maar meestal van héél tijdelijke aard. Het eindigde gewoonlijk in ruzie!
Op een bepaald moment was ik het gewoon BEU.
Ik heb nog met 1 vriendin van die periode soms contact. Paar keer geprobeerd het chatten terug op te starten, maar dan via msn-messenger of iets gelijkaardigs in Yahoo! (alleen met haar) voor het contact, maar vreemd: ik kon het gewoon niet meer opbrengen.